Un drum expres nou în București costă mai puțin decât două luni de întreținere a spațiului verde în Constanța

Drumul expres din București este aproape gata. Sursă foto: Facebook

În primele trei luni din 2024, Primăria Constanța a cheltuit peste 23 de milioane de lei pentru întreținerea spațiilor verzi, adică mai mult decât a costat drumul expres din București. Grosul, în ianuarie și martie, peste 22 milioane de lei. Mai mult decât costă un drum expres în București.

În ianuarie 2024, deci în plină iarnă, Primăria Constanța a plătit 10.851.336 lei pentru întreținerea grădinilor publice, parcurilor și zonelor verzi. Cele mai mari sume au revenit firmelor Sport Turism SRL și Garden Shop Services SRL (fosta Pomacost). Banii s-au plătit pentru servicii precum: furnizarea de material dendro-floricol, servicii de întreținere a spațiilor verzi pentru lunile noiembrie și decembrie, servicii de toaletare și secționare arbori. În luna februarie, suma a scăzut la 1.318.939 de lei. 786.000 de lei s-au dus pentru tăierea arborilor, iar 500.000 de lei pentru toaletarea și secționarea arborilor. În luna martie, cheltuielile s-au situat la 11.784.199 de lei. Fosta Pomacost a primit peste 6 milioane de lei, cea mai mare parte pentru îngrijirea spațiilor verzi în luna ianuarie. Detalii AICI.

Drum expres de 20 milioane lei în București

Primarul sectorului 6 din București, Ciprian Ciucu, a anunțat că drumul expres aflat între Prelungirea Ghencea și bulevardul Timișoara este „pe ultima sută de metri” de finalizare și că ar putea fi inaugurat în „august-septembrie”.

Acest drum este asemănător cu Bulevardul Madrid din Constanța. Diferența majoră este că cel din capitală costă mult mai puțin.

Potrivit Primăriei Sectorului 6, valoarea totală a contractului este de 20.543.714 lei, cu TVA, iar execuția propriu-zisă a lucrărilor a fost fixată la 12 luni. Drumul Valea Largă măsoară aproape 1,5 km. Așadar, prețul pe kilometru este de circa 14 milioane lei.

Drumul face legătura între Prelungirea Ghencea și intersecția Bd. Timișoara – Valea Cascadelor. Este o străpungere extrem de importantă atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru civilizarea zonei.

La începutul lucrărilor, Drumul Valea Largă era din pământ, fără spații dedicate pentru pietoni, bicicliști sau persoane cu dizabilități. Drumul modernizat va avea o lățime de 34 de metri, fiind compus din:

  • 4 benzi auto (două pe sens) de câte 3,5 metri fiecare. Partea carosabilă va avea lățimea totală de 14 metri;
  • Pe mijloc, între cele două sensuri de circulație, va fi un spațiu verde cu lățimea de 4,4 metri;
  • Două piste de biciclete pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 2 metri fiecare;
  • Alt spațiu verde cu lățimea de 1,3 metri va delimita pistele de biciclete de partea carosabilă;
  • O a treia zonă de spațiu verde, cu lățimea de 1,2 metri, va delimita pistele pentru biciclete de trotuare;
  • două trotuare de 3,1 metri fiecare, amplasate de o parte și de alta a arterei;
  • stații pentru transportul în comun;
  • sistem de iluminat și canale pentru preluarea apelor pluviale;
  • semaforizarea intersecției cu Bd. Timișoara.

Drum similar, dar de trei ori mai scump în Constanța

Bulevardul Madrid din Constanța va avea 2,74 km și va costa 117,9 milioane lei. Așadar, media este de circa 43 de milioane de lei pe kilometru, de peste trei ori mai mult decât drumul din București. Prețul anunțat inițial a fost de 62 milioane lei.

La fel ca drumul expres din București, bulevardul din Constanța va avea 4 benzi de circulație, cu câte 2 benzi pe fiecare sens. Partea carosabilă va avea lățimea totală de 14 metri. Trotuarele vor avea 3,75 metri. Acestea vor avea o parte pietonală, spații verzi și pistă pentru biciclete cu un sens de circulație de fiecare parte. De asemenea, vor fi amenajate 6 stații de autobuz pe fiecare sens de circulație, care vor fi amplasate în alveole, dotate cu cabine, bănci, panouri informative și coșuri de gunoi. Totodată, va fi dezvoltată infrastructura pentru circulația bicicletelor. Noua arteră va contribui la decongestionarea traficului rutier de pe bulevardul Tomis (DN2A). Termenul de finalizare este 24 de luni de la data semnării contractului de finanțare.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*