Cinci investiții de care stațiunea Mamaia are nevoie pentru a atrage mai mulți turiști

Un nou plan urbanistic zonal (PUZ) este în dezbatere publică, iar propunerile acestuia includ schimbări semnificative pentru stațiunea Mamaia. Una dintre cele mai discutate inițiative este dărâmarea telegondolei din cauza aspectului neatractiv al stâlpilor. Cu toate acestea, sunt voci care susțin că telegondola nu ar trebui dărâmată, ci modernizată și extinsă pentru a deveni o atracție turistică de top. Președintele Organizației de Management al Destinației Mamaia Constanța, George Măndilă, a făcut o serie de declarații referitoare la acest proiect.

În prezent, telegondola din Mamaia operează între Perla și Cazino Albatros. George Măndilă a propus extinderea traseului către Pescărie, traversând bulevardul și mergând de-a lungul lacului până la Istria, cu o destinație finală la mall-ul din Constanța. Astfel, ar fi creat un traseu spectaculos, oferind turiștilor priveliști atât asupra lacului Siutghiol, cât și asupra Parcului Tăbăcăriei.

„Avem la ora actuală un circuit al telegondolei de la Perla până la Cazino Albatros. Eu cred că trebuie să facem o prelungire a circuitului către Pescărie, traversând bulevardul pe marginea lacului, ajungând până la Istria și de acolo până la mall.” a declarat George Măndilă.

De asemenea, extinderea ar continua din Cazino Albatros spre nordul stațiunii, cu stații în zona hotelului Rex și în zona Summerland, acoperind astfel o mare parte din Mamaia Nord.

Există mai multe beneficii ale acestei extinderi. Constănțenii ar putea ajunge mai ușor în Mamaia fără a folosi mașina personală, reducând astfel traficul și promovând consumul responsabil de alcool în rândul turiștilor. Cu alte cuvinte, aceștia vor putea să bea liniștiți un pahar. Un circuit extins ar transforma telegondola într-o atracție turistică unică în România, cu potențial de a atrage un număr mare de vizitatori. Nu în ultimul rând, o telegondolă modernizată și extinsă ar putea genera profituri considerabile și ar stimula economia locală prin crearea de locuri de muncă și atragerea de noi investiții. Telegondola este profitabilă. În ultimii șase-șapte ani a avut circa două milioane de euro profit.

Este evident că un astfel de proiect necesită fonduri substanțiale. Finanțarea ar trebui să vină printr-un parteneriat public-privat sau prin sprijinul guvernului și al primăriei.

Dezvoltări suplimentare propuse

George Măndilă a mai venit cu o serie de propuneri suplimentare pentru îmbunătățirea stațiunii Mamaia:

  1. Construirea unei săli mari pentru conferințe și evenimente: O sală de evenimente cu o capacitate de peste 800 de locuri ar putea atrage turismul de afaceri și de iarnă.

„Avem nevoie de o sală de evenimente în stațiunea Mamaia, cu o capacitate de peste 800 de locuri, probabil până la 1200 de locuri, pentru a dezvolta turismul de iarnă și de business,” a spus Măndilă.

  1. Realizarea unei piscine acoperite: O piscină de tip Therme, care să funcționeze pe timp de iarnă, ar atrage turiști pe tot parcursul anului.

„Este nevoie de o mare piscină acoperită de tip Therme care să funcționeze pe timp de iarnă. O astfel de piscină mare cu apă caldă nu există în momentul de față în stațiunea Mamaia,” a adăugat Măndilă.

  1. Îmbunătățirea parcărilor pentru autocare: Crearea unor parcări mari pentru autocare în mai multe puncte din stațiune.

„Suntem deficitari în ceea ce privește parcările pentru autocare. Este necesar să avem cel puțin 3-5 parcări mari pentru autocare,” a menționat președintele OMD-ului.

  1. Exploatarea Lacului Siutghiol: Dezvoltarea unor pasarele lacustre și a unui port de agrement pentru a stimula turismul de agrement pe lac.

George Măndilă spune că stațiunea Mamaia a fost și este numărul 1 pe litoral. Investițiile de mai sus nu vor face altceva decât să în consolidere poziția și să atragă un număr mai mare de turiști.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*