Criză majoră la Damen Mangalia: reduceri masive de personal pentru supraviețuire

Florin Constantin și Sofien Lamiri
Florin Constantin și Sofien Lamiri

Șantierul naval din Mangalia a anunțat că va disponibiliza 295 de angajați din totalul de 1.430, ceea ce reprezintă peste 20% din personal.

Miercuri, 18 decembrie, Sofien Lamiri, manager general al Damen Shipyards Mangalia, și Florin Constantin, Partener în cadrul CITR și Project Manager pentru procedura de insolvență a Damen Shipyards Mangalia, a prezentat detalii despre evoluția procesului de insolvență și stadiul acestuia.

Sofien Lamiri a declarat: „Sunt managerul Damen din iunie 2023. Când am preluat compania, am găsit un șantier competitiv, care livrase mai multe proiecte de înaltă tehnologie, dar care ulterior a intrat în insolvență. În ultimele luni, am plătit datoriile către salariați, iar aceștia au fost devotați și responsabili. Deși am reușit să atragem proiecte noi, ele nu acoperă costurile masive ale șantierului, care necesită peste două milioane de ore de muncă pentru a fi sustenabil. Pentru a reduce costurile, trebuie să disponibilizăm 295 de angajați.”

Acesta a precizat că un proiect de reparații nave înseamnă numia circa 20.000 – 30.000 de ore de muncă.

De asemenea, Lamiri a subliniat dificultățile în obținerea proiectelor mari, care necesită capital și prefinanțare semnificative. „Chiar și după acest plan de reduceri, va fi dificil fără proiecte mari.”

Florin Constantin a precizat că șantierul are datorii de aproximativ 200 de milioane de euro și că aproximativ 80% din cheltuielile unității sunt reprezentate de costurile cu personalul.

La masa credală sunt înscrise mai multe instituții, inclusiv primăria Limanu.

„Am valorificat activele neesențiale și am încheiat contracte noi, dar pentru a susține costurile lunare de milioane de euro, șantierul are nevoie de proiecte de zeci de milioane de euro. Disponibilizările vor începe la sfârșitul lunii februarie sau începutul lunii martie 2025, iar cei afectați vor fi plătiți până în martie 2025 prin intermediul unui fond de garantare.”, a precizat acesta.

Conform declarațiilor, pentru a redeveni profitabil, șantierul are nevoie de aproximativ 20 de milioane de euro în proiecte noi.

Deși optimiști, cei doi au declarat franc: „Timpul nu lucrează în favoarea noastră”.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*