Grupul KMG International și-a activat la începutul acestei luni planul de gestionare a situațiilor de criză, dupa ce a implementat încă de la începutul lunii februarie o serie de măsuri preventive, pe fondul extinderii noului virus COVID-19 la nivel mondial.
Măsurile adoptate anterior, cât și planul, vizează protejarea și siguranța angajaților, colaboratorilor și a clienților săi, continuitatea activitatilor de profil și reducerea la minimum a riscurilor de întrerupere a fluxurilor de producție și distribuție carburanți.
Planul are 3 direcții majore de acțiune, în funcție de evoluția și impactul virusului, acestea respectând toate recomandările și deciziile adoptate de autoritățile locale și centrale.
Astfel, la nivelul subsidiarelor din România, Bulgaria și Republica Moldova, s-a adoptat și implementat o serie de măsuri pentru protejarea angajaților, clienților și a spațiilor de lucru (clădiri administrative, depozite, benzinării, rafinării).
Multe măsuri au fost deja implementate la nivel de Grup înainte de declanșarea răspândirii virusului COVID-19 în România, respectiv semnătura și factura electronică, program flexibil de lucru, lucrul de acasă, dotarea cu echipamente electronice performante și conectarea acestora – VPN, cloud, antivirus. Recent, compania a adoptat și alte măsuri specifice precum limitarea/anularea deplasărilor în interes de serviciu, reintegrarea la întoarcerea dintr-o călătorie înafara țării (lucrul de la domiciliu pentru cel puțin 7 zile de la întoarcerea din zone neafectate și 14 zile de la întoarcerea din zone afectate), limitarea ședințelor (prezență fizică de maxim 7 persoane) sau anularea evenimentelor interne.
Pentru spațiile de lucru s-au luat măsuri pentru creșterea acțiunilor de igienizare a spațiilor comune, dotarea cu materiale (dezinfectanții, măști, mănuși), dezinfectarea punctelor de contact (lift, uși, etc), limitarea accesului și fluidizarea căilor de acces în acord cu recomandările autorităților, informarea angajaților cu privire la creșterea măsurilor de igienă, conduită și prevenție.
La nivelul unităților de producție (cele doua rafinării ale Grupului – Petromidia și Vega) s-au introdus reguli și măsuri noi, mult mai stricte: testări ale temperaturilor corporale, crearea temporară de spatiii pentru clienți/subcontractori în afara spațiului de lucru, îmbunătățirea fluxului de oameni, fluidizarea traficului auto, bariere/covoare antivirus, intensificarea acțiunilor de curățare în zonele de risc – intrări / coridoare / toalete. În același timp, facilități precum cantina sau dispensarul medical au luat măsurile de rigoare (livrarea în sistem catering, crearea de zone dedicate pentru izolare temporară).
Din grijă pentru sănătatea și siguranța angajaților și clienților, și la nivelul benzinăriilor Rompetrol din România, Bulgaria și Republica Moldova s-au implementat o serie de măsuri suplimentare pentru prevenirea și reducerea răspândirii COVID-19.
Printre acestea se numără și igienizarea/dezinfectarea suprafețelor directe de contact din oră în oră, curățarea/spălarea pardoselii de cel puțin de patru ori pe zi (24 ore), suplimentarea de materiale/consumabile specifice (dezinfectati, șervețele umede, uscătoare de mâini, etc), recomandarea păstrării unei distanțe între clienți de cel puțin un metru sau servirea produselor gastro preponderent în ambalaje de unică folosință.
Compania roagă clienții să respecte toate măsurile implementate pentru o bună funcționare a activităților. În același timp, le recomandăclienților Fill&Go să folosească metodele online de plată a facturilor curente, iar pentru reducerea interacțiunii în stații să folosească opțiunea de plată și alimentare cu carburanți direct la pompă.
Fii primul care comentează