În anul 2021, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a avut 1.459.255 de pasageri, Aeroportul Internaționl Mihail Kogălniceanu din Constanța, 52.645. Asta înseamnă cu 2.671% mai mult. Cel din Cluj este pe locul al doilea în România, cel din Constanța se zbate la coada clasamentului.
În prezent, din Cluj se poate zbura spre 51 de destinații: două interne, 49 externe. Pe 4 aprilie a fost anunțat debutul zborurilor către Atena, din vara anului 2022, cu ocazia celebrării a 90 de ani de la inaugurarea primului zbor civil. Din Constanța nu se poate zbura decât spre 5 destinații, dintre care două interne și trei externe.
Iată lista zborurilor din Cluj:
Destinații interne
- Bucharest (Otopeni)
Bucharest Airports National Company - Constanta
Mihail Kogalniceanu International Airport
Destinații externe, curse regulate
- Vienna – Austria
Vienna International Airport - Brussels Charleroi – Belgium
Brussels South Airport - LYON – France
Lyon Airport - Larnaca – Cyprus
Hermes Larnaca Airport - Basel – Switzerland
Basel Mulhouse Airport Freiburg - Beauvais – France
Beauvais Airport - Paris – France
Charles de Gaulle Airport - Berlin – Germany
Berlin Brandenburg Airport - Cologne – Germany
Airport Cologne Bonn Airport - Dormund – Germany
Dormund Airport - Frankfurt – Germany
Frankfurt Hahn Airport - Frankfurt Main – Germany
Frankfurt am Main Airport - Memmingen – Germany
Allgäu Airport - Munich – Germany
Franz Josef Strauss Airport - Nuremberg – Germany
Nuremberg Airport - Bari – Italy
Bari Karol Wojtyla International Airport - Bergamo – Italy
Orio al Serio Airport - Bologna – Italy
Bologna Airport - Rome – Italy
Ciampino International Airport - Venice – Italy
Treviso Airport - Dublin – Ireland
Dublin Airport - Tel Aviv – Israel
Ben Gurion Airport - Birmingham – United Kingdom
Birmingham Airport - Doncaster Sheffield – United Kingdom
Robin Hood Airport Doncaster Sheffield - Luton – United Kingdom
Luton Airport - London Stansted – United Kingdom
London Stansted Airport - Warsaw – Poland
Chopin Airport - Amsterdam – Netherlands
Schiphol Airport - Eindhoven – Netherlands
Eindhoven Airport - Alicante – Spain
Alicante-Elche Airport - Barcelona – Spain
El Prat Airport - Madrid – Spain
Barajas Airport - Malaga – Spain
Malaga Airport - Valencia – Spain
Valencia International Airport - Zaragoza – Spain
Zaragoza Airport - Lisbon – Portugal
Delgado Airport - Malmö – Sweden
Malmö Airport - Istanbul – Turkey
Istanbul Airport
Destinații externe, curse sezoniere și zboruri charter
- Burgas – Bulgaria
Burgas Airport - Hurghada – Egypt
Airport Hurghada - Crete Heraklion – Greece
Aeroport Kazantzakis - Mykonos – Greece
Aeroport Mykonos - Rhodes – Greece
Rhodes Airport - Crete Chania – Greece
Chania Airport - Zakynthos – Greece
Zakynthos Airport - Skiathos – Greece
Skiathos Airport - Catania – Italy
Catania International Airport - Palma de Mallorca – Spain
Palma Airport - Antalya – Turkey
Antalya Airport - Enfidha – Tunisia
Hammamet Airport
Recomandare: Normalitatea din Ardeal și aroganța din Constanța sau parcarea din Florești, județul Cluj, versus lista lui Chițac
Opinia autorului
„Decalajul dintre cele două aeroporturi este mult mai mare decât declajul economic. Cluj este un oraș mai bogat, are un buget de două ori mai mare decât al Constanței, nu de 10 ori. Diferența provine și din alți factori. Constanța este situată relativ aproape de cel mai mare aeroport din țară, Otopeni, iar autostrada dintre cele două orașe înseamnă că drumul se face în circa două ore și jumătate. Traficul este atras ca un magnet de București, orașul de la malul mării fiind astfel destul de neinteresant pentru companiile aeriene. Nici turismul nu salvează aeroportul, în condițiile în care numărul străinilor care ajung pe tot litoralul românesc este infim. Anul trecut au fost numai 37.984 de turiști străini, adică 3% din total. Cei mai mulți au venit din Albania, deci nu o țară foarte bogată. (Detalii AICI). Să nu uităm nici că pista de pe Kogălniceanu este folosită în comun de aeronavele civile, dar și de cele militare, și că aici există o bază militară americană, pentru care există planuri de extindere. Ținând cont de toate acestea, șansele ca aeroportul din Constanța să-l ajungă pe cel din Cluj sunt practic inexistente.”
Fii primul care comentează