Aeroportul International Mihail Kogalniceanu Constanta va fi extins cu un nou terminal, turn de control si parcare.
Contractul, cu o valoare de 178 milioane de lei (peste 36 milioane de euro) va fi atribuit prin licitatie publica, fiind deja publicat in cadrul SEAP. Investitia beneficiaza de finantare din fonduri europene, prin Programului Operational Infrastructura Mare (POIM). Lucrarile prevazute includ extinderea terminalului existent cu un corp nou de cladire, inclusiv furnizarea, montarea si punerea in functiune a dotarilor necesare (utilaje si echipamente tehnologice) si are ca scop acomodarea tuturor pasagerilor in conditiile operarii simultane a 400 de pasageri/ flux de plecari/ sosiri ora de varf. Cele doua terminale constituie doua cladiri structural independente.
Conform informatiilor din studiul de fezabilitate, intocmit de asocierea Popaescu & Co SRL si NKY Mimarlik Muhendislik Insaat ve Ticaret, aria desfasurata a noului terminal si a turnului de control va fi de aproape 16.000 mp. Studiul de prefezabilitate a fost realizat in anul 2018 de catre Consitrans, in colaborare cu Popaescu& Co.
Durata de implementare a contractului de executie este de sapte luni de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor. Termenul-limita pentru primirea ofertelor de participare este stabilit la 13 martie 2023, ora 15:00, departajarea acestora urmand a se realiza in functie de pret, experienta echipei de proiect si garantia acordata lucrarilor.
La finalul anului 2022, Guvernul a aprobat programul strategic de dezvoltare a infrastructurii Aeroportului International „Mihail Kogalniceanu” Constanta, pana in 2030 infrastructura aeroportului urmand a fi adaptata noilor tipuri de aeronave, atat civile, cat si militare. Conform acestuia, vor fi realizate investitii substantiale in modernizarea infrastructurii, necesare in vederea adaptarii la noile tipuri de aeronave, atat civile cat si militare, facilitati, capacitati de alimentare, configuratii de parcare, platforme si servicii, pentru a satisface cererea unei noi generatii de aeronave care vor utiliza aeroportul in viitor, cu respectarea standardelor europene privind siguranta si securitatea aviatiei civile. Vor fi realizate investitii in vederea dezvoltarii infrastructurii, precum: constructia unui terminal nou de pasageri sosiri/ plecari intern si international, modernizarea pistei decolare-aterizare, dar si dezvoltarea unui sistem cai de rulare, drumuri de acces si diverse facilitati. Programul strategic cuprinde atat obiective de investitii in curs de implementare, cat si obiective noi.
Recomandare: Aeroportul Kogălniceanu a avut de 34 de ori mai puțini pasageri decât cel din Cluj
Fii primul care comentează