Canal între Dunăre și București, un vis realizabil

Aici va fi Portul Ovidiu. Sursă foto: ACN
Aici va fi Portul Ovidiu. Sursă foto: ACN

Sebastian Burduja, ministrul energiei, a declarat sâmbătă despre Canalul Bucureşti – Dunăre că este o mare oportunitate să ai Bucureştiul port la Dunăre, el precizând că în două luni de zile, a primit asigurări de la Administraţia Canalelor Navigabile că vor avea gata studiul de fezabilitate. Burduja a mai spus că Primăria Capitalei este direct interesată să se implice pentru că Bucureştiul port la Dunăre şi implicit port la Marea Neagră, pentru că asta înseamnă şansa oraşului să se dezvolte, să atragă investiţii şi să dezvolte sudul oraşului.

Sebastian Burduja a declarat despre Canalul Bucureşti – Dunăre că pe acest subiect s-au pronunţat „tot felul de oameni care habar nu au ce vorbesc, dar au păreri”.

„Am discutat mult cu Administraţia Canelelor Navigabile, cea care gestionează acest proiect, la Ministerul Transporturilor. Proiectul este făcut în proporţie de 70%, mi-a spus cineva de acolo: Domnule Burduja, este cel mai vechi proiect de ţară al României. Este ideea de pe vremea lui Cuza Vodă”, a afirmat Burduja într-o sesiune live de întrebări pe Facebook.

Ministrul a arătat că „e o mare oportunitate să ai Bucureștiul port la Dunăre”. „Transportul pe apă e cea mai ieftină formă de transport. Ai posibilitatea, apropo de turism, să faci croaziere până în Deltă, până la Marea Neagră, până la Budapesta şi Viena. Pui Bucureștiul pe hartă”, a arătat el.

Burduja a menționat că „Dunărea în sine este o mare oportunitate şi poți atrage fonduri europene, pentru că, pentru regiunea aceasta a Dunării, sunt fonduri speciale ale UE şi se încurajează inclusiv aceste proiecte mari de infrastructură”. În plus, a continuat el, poţi atrage investitori privaţi care pot să vină să investească în acest proiect, pe principiul parteneriatului public-privat.

„Vestea bună este că în două luni de zile, am primit asigurări de la Administraţia Canalelor Navigabile, că vom avea gata studiul de fezabilitate, vom ştii cât costă restul de 30% din lucrări care a rămas neexecutat, după care se poate căuta finanţare. Primăria Capitalei este direct interesată să se implice pentru că Bucureştiul port la Dunăre şi implicit port la Marea Neagră (..) înseamnă şansa oraşului să se dezvolte, să atragă investiţii şi să dezvolte sudul oraşului”, a completat Sebastian Burduja.

El le-a transmis locuitorilor din sud că au două mari şanse să reechilibreze cu nordul, Canalul Dunăre-Bucureşti şi Aeroportul din sudul Bucureştiului.

„Ambele proiecte mari le susţin şi când se vor termina, trei, patru, cinci ani de zile, veţi avea mult mai multe locuri de muncă, mult mai bine plătite şi oportunităţile pe care le meritaţi”, a mai spus Burduja.

Sebastian Burduja este un om politic român, doctor în economie și absolvent al universităților Stanford și Harvard. Din 15 iunie 2023 este ministru al Energiei.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*