Cine este controversatul om de afaceri care a cumpărat 10% din Farul Constanța

Daniel Moraru. Foto: Constanța 100%, 2024
Daniel Moraru. Foto: Constanța 100%, 2024

Omul de afaceri Daniel Moraru a devenit unul dintre noii acționari ai clubului de fotbal Farul Constanța, potrivit Golazo.ro. Tranzacția s-a realizat cu succes, urmând ca anunțul oficial să fie făcut în curând. Se pare că Moraru nu a investit singur, ci alături de alți trei parteneri de afaceri.

Gică Hagi a cedat un nou pachet de acțiuni, continuând procesul de divizare a controlului asupra clubului. În trecut, Hagi a menționat în repetate rânduri că este dispus să vândă pachetul majoritar unor oameni cu resurse financiare solide, pentru a ridica echipa la un nou nivel, menționând că își dorește să se concentreze exclusiv pe cariera de antrenor.

Cine este Daniel Moraru?

Constantin Daniel Moraru, născut în 1968, în comuna Olteni, județul Teleorman, este un om de afaceri și politician. Este proprietarul companiei Midia International SRL, specializată în exportul de animale vii către țările din Orient, prin Portul Midia. El deține, de asemenea, firme implicate în pilotaj maritim și parcuri fotovoltaice, având afaceri extinse în Portul Midia, Portul Galați și Portul Constanța. Pe lângă afacerile sale, Moraru s-a implicat activ în politică. A fost vicepreședintele Partidului Ecologist și a candidat la funcția de președinte al Consiliului Județean Constanța în 2020. A susținut-o la Primăria Constanța, atunci, pe Corina Martin. Până de curând, a coordonat organizația județeană a AUR Constanța. L-a susținut pentru funcția de primar pe Ovidiu Cupșa.

Structura acționariatului Farul înainte de tranzacție:

  • Gică Hagi – 79,90%
  • Ciprian Marica – 10%
  • Rivaldo – 10%
  • Zoltan Iașko – 0,10%

Gheorghe Hagi a declarat recent că își dorește să rămână doar antrenor, intenționând să cedeze pachetul majoritar unor oameni capabili să dezvolte clubul: „Viața mea e din ce în ce mai scurtă, las locul tinerilor. Înțelegeți, Farul e al dobrogenilor, Hagi doar a crezut în Farul, brandul numărul 1 în Dobrogea, mai ales în Constanța. Vă mai zic, dacă tot m-ați provocat: voi da acțiunile! Rămân cu 10%! Trebuie să lămurim și lucrul acesta, voi fi doar antrenor, îmi văd de meseria mea, de manager. Voi rămâne cu 10%, o zic public, să se termine. Rămân cu cât pot. Stau pe bancă dacă merge bine. Când nu mai merge bine, las locul altcuiva.”

Filiera moldoveană

O anchetă a jurnaliștilor de la București, de la PS News, spune că, în 2011, Daniel Moraru a devenit partener direct cu Gabriel Stati, fiul miliardarului Anatoli Stati, considerat a fi cel mai bogat om din Republica Moldova. În paralel, tot în 2011, Daniel Moraru a intrat într-un parteneriat cu Dorin Iacob, fostul şef de cabinet al directorului SRI Virgil Măgureanu şi fost secretar executiv al PD, în perioada în care partidul era condus de Traian Băsescu.

Este interesant și cum a reușit Daniel Moraru să intre pe piața afacerilor de pilotaj maritim, una bănoasă, dar ermetică.

În aprilie 2015, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, condusă de Dan Tivilichi, anunța că înțelegerea pentru servicii de pilotaj al navelor maritime încheiat între Euroest Pilot SRL şi APC pe 14.08.2013 „a încetat prin acordul părţilor în aprilie 2015”. Ştirea venea în completarea anunţului conform căruia „în data de 07.04.2015 a fost semnat contractul nr. CNAPM- 07725- PTJ- 01 cu SC Black Waters SRL (care îşi produce efectele începând cu data de 09.04.2015)”. Euroest Pilot SRL era controlată de comisarul şef de la Poliţia Transporturi Remus Alfredo Budur. Acesta renunță la un contract care i-a adus milioane de euro (Euroest Pilot SRL a primit în intervalul octombrie 2013- martie 2015 aproximativ 5 milioane de euro pentru serviciile de pilotaj maritime prestate în porturile constănţene). Euroest Pilot era deţinută în acte de Ioan Claudiu Dobre şi Lavinia Budur, soţia comisarului şef de la Poliţia Transporturi. Black Waters SRL, care a preluat serviciile atât de profitabile abandonate de Euroest Pilot, a fost înfiinţată pe 09 aprilie 2014. Sediul era într-un apartament de pe bulevardul Alexandru Lăpuşneanu din Constanţa. Asociați erau Anca Paulina Stamate şi George Spulber, fiecare cu câte 50%. Interesant este că Euroest Pilot şi Black Waters aveau acelaşi număr de telefon pentru contact! Mai mult, Anca Stamate apare ca manager al hotelului Turist din Mamaia şi administratorul firmei care-l deţine, Eurotranzit 2000 SRL, dar şi al Wind Farm Service SRL. Eurotranzit 2000 SRL, una dintre afacerile lui Daniel Constantin Moraru, actualul președinte PER. Mai mult, sediul social al Euroest Pilot SRL este în camera 101 al aceluiași hotel Turist, deținut de Moraru.

Citește mai mult aici:

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*