
Pe 10 martie au fost deschise ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție sectorială pentru proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța, etapa a III-a.
Acest proiect strategic face parte din eforturile de modernizare a transportului feroviar de marfă din regiune, având un impact semnificativ asupra economiei naționale și a conectivității internaționale.
Oferte depuse
Pentru acest contract au fost depuse trei oferte din partea unor companii de prestigiu din domeniul construcțiilor și infrastructurii feroviare:
- PORR CONSTRUCT
- Asocierea ARCADA COMPANY (lider) și Alstom Transport S.A. (asociat)
- Asocierea BAWI CONSTRUCTION (lider) și SWIETELSKY CONSTRUCT S.R.L. (asociat)
Valoarea contractului și finanțare
- Valoare estimată: 619.509.527,76 lei (fără TVA)
- Sursa finanțării: Programul Transport 2021 – 2027 și fonduri externe nerambursabile
- Durata contractului: 37 de luni (7 luni pentru proiectare, 30 de luni pentru execuție)
Obiectivele lucrărilor – Etapa III
Port Constanța Sud
- Modernizarea Stației Agigea Sud
- Reabilitarea liniei 813B între Agigea Ecluză și Port Constanța Ferry Boat
- Modernizarea infrastructurii feroviare din Port Constanța Ferry Boat
Zona de interes din afara portului
- Modernizarea infrastructurii feroviare din cadrul CMT Constanța
Beneficiile proiectului
- Creșterea calității transportului de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre;
- Îmbunătățirea conectivității feroviare cu rețeaua centrală TEN-T;
- Facilitarea integrării între modurile de transport;
- Creșterea siguranței și eficienței infrastructurii feroviare;
- Atragerea de noi investitori și sprijinirea economiei naționale.
Această etapă a modernizării infrastructurii feroviare din Portul Constanța reprezintă un pas important în consolidarea poziției României în rețeaua de transport europeană, facilitând fluxurile comerciale și sporind competitivitatea sectorului logistic.
Fii primul care comentează