Cluj-Napoca are 44 de tramvaie noi, Constanța – zero

Primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, a anunțat că 24 de tramvaie ASTRA au ajuns la Cluj-Napoca. 20 sunt deja în circulație.

„Cele 24 tramvaie ASTRA Imperio – fabricate în România – au ajuns la Cluj-Napoca. 20 de tramvaie sunt puse deja în circulație în orașul nostru, urmând ca celelalte să intre în circuit după perioada de probe.”, a spus primarul.

La Cluj-Napoca, mobilitatea sustenabilă este unul dintre principalele obiective ale municipalității pentru tranziția verde.

„În acest moment 50% din flota de transport public a orașului este electrică, iar obiectivul nostru este ca până în anul 2026 întreaga flotă de transport în comun să fie verde și nepoluantă. În ultimii ani, primăria a investit constant pentru achiziționarea de tramvaie, troleibuze și autobuze electrice la cele mai înalte standarde din domeniu.”, a anunțat Emil Boc.

Ce pregătește Cluj-Napoca pentru următorii ani

Tramvaiele Astra Imperio au următoarele caracteristici tehnice: capacitate de 300 de călători (36 locuri pe scaune) și dotări de ultimă generație, facilități pentru fotolii rulante sau cărucioare pentru copii, Wi-Fi gratuit pentru călători, sistem de supraveghere video etc. Tramvaiele sunt unidirecționale.

Prețul unitar al unui tramvai este de 7.735.000 lei fără TVA, iar valoarea totală a contractului însumează 185.640.000 lei fără TVA.

În următoarea perioadă programatică, 2021-2027, Primăria are pregătite proiecte europene pentru creșterea calității rețelei de transport public: autobuze electrice noi, autobuze autonome, troleibuze, extinderea rețelelor de contact pentru troleibuze, modernizarea depoului de tramvaie.

Constanța nu mai are tramvaie. Au fost desființate de primarul PSD Radu Mazăre pe motiv că ar fi fost prea scumpe.

Actualul primar, Vergil Chițac, a anunțat în campania electorală că are ca strategie, pe termen lung, reintroducerea tramvaielor.

Cine a votat pentru scoatere tramvaielor

Pe 18 mai 2007, în ședință de consiliu local, Radu Mazăre decreta:

„Nu mai ai pe unde să mai circuli decât pe linia de tramvai. Şi toate discuţiile astea… o jumătate de oră am ţipat la şeful Poliţiei circulaţie, care mi-a motivat, mi-a răsmotivat, după care i-a raportat comandantului Pârjol. M-a sunat omul înapoi: – Da, domn’e, zice, ştiţi că aşa e…că aveţi dreptate…că trebuie găsită o soluţie… trebuie să ne implicăm, săăăă…” şi a rămas să ne vedem joi, cu studiul de circulaţie, care să ne dea nişte soluţii, provizorii, de sensuri unice, dar, în acelaşi timp, să acţioneze şi Poliţia. În viitoarea şedinţă de consiliu local o să vă propun povestea cu ridicatul maşinilor. Să vedem dacă o să le mai dea mâna să parcheze când le-o lua 7 milioane că le-a ridicat maşina.” (Citiți mai mult AICI)

Asta este prima decizie catastrofală a lui Radu Mazăre în ceea ce privește traficul. Playboy-ul de București a decis că orașul Constanța nu mai are nevoie de tramvaie și le-a scos, în 2008. Asta în condițiile în care prima linie de tramvai din Constanța fusese inaugurată în 1905. Erau tramvaie trase de cai și circulau pe ruta Constanța – Techirghiol. Tramvaie au circulat până în 1944, când Armata Roșia a ocupat Constanța și le-a desființat. Linia 100, Gară – Sat Vacanță, a fost înființată după 40 de ani, în 1984.

Tramvaiul are trei mari avantaje: este ecologic, transportă un număr mare de oameni în același timp și este predictibil. Poate circula după un orar fix, pentru că nu este decât rareori blocat de șoferi de BMW sau alte mărci care confundă șinele cu șoseaua.

Mazăre a scos tramvaiele, a desființat toate cele 8 linii care au existat, a scos șinele și a făcut o nouă bandă pentru mașini. Autobuzele care le-au luat locul nu mai îndeplineau criteriul vital pentru a fi folosit de locuitorii orașului: predictibilitatea. Fără benzi speciale, un autobuz stă în trafic la fel ca orice mașină. Este evident că, în acest mod, este încurajată achiziția de mașini.

Ce a pus în loc? Autobuze MAZ, produse în Belarus, cu norme incerte de poluare, care mai luau, din când în când, foc. A scris pe ele că sunt cumpărate de primarul Radu Mazăre. Era, pentru bucureștean, un titlul de glorie.

Inutil să mai spunem că toate orașele civilizate ale lumii au tramvaie. Nu numai că au, dar autoritățile locale investesc în dezvoltarea lor. Sunt silențioase, confortabile și unele din ele sunt deja complet automatizate. Nu mai au nici vatman.

Hotărârea de dezafectarea a 25 de km de linii de tramvai și transformarea acestora în carosabil auto a fost votată de 26 din 27 de consilierii locali de atunci.

Dacă sunteți curioși cine era consilier local în perioada 2004 – 2008, aveți aici numele: Nicolae Nemirschi, Gabriel Stan, Dida Corneliu, Gheorghe Stoica, Alexandru Mazăre, Cristinel Dragomir, Marian Foca, Aurelian Arghir, Felix Stroe, Gheorghe Fărcașiu, Dumitru Calota, Nicolae Bileca, Nicolae Moga, Monica Juncan, Ali Nurhan, Lucian Băluț, Valentin Pîrvulescu, Temur Ibraim, Antonella Marinescu – toți PSD; Aurelian Butnaru, Vergil Șerbu, Emil Marin, Tudor Topor, Rădulescu Victor, Valentin Șerbănescu, Cornelius Nădrag – PNL; Constantin Chirilă, Dănuț Moisoiu, Doinița Băsescu, Laurențiu Mironescu – PD; Horia Caliminte, Adrian Itu, Tiberiu Nemet – PRM. https://www.ct100.ro/daca-l-ati-votat-pe-mazare-nu-va-mai-plangeti-de-trafic/embed/#?secret=75x0MID3Sn

Fii alături de noi pe Facebook

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*