Datele din aplicația Act for Good de la Carrefour arată că românii din Constanța sunt lideri pe țară la vânzările de ridichi negre românești, carne de rață și salam de Sibiu. Acesta din urmă s-a vândut în cantități impresionante, cu 35% mai mult față de următorul județ din clasamentul AFG, ceea ce îi poate aduce titlul de produs-vedetă al anului 2022.
Tendința s-ar putea menține pe linie pozitivă și în lunile ce urmează, astfel că nu e exclus să vedem și anul acesta tot mai multe legume românești în bucătăria constănțenilor. Primăvara vine la pachet cu o bogăție de fructe și legume proaspete, pline de vitamine și nutrienți esențiali pentru un sistem imunitar puternic. Mezelurile, de asemenea la mare căutare de către constănțeni în 2022, pot fi și ele o alternativă pentru gustări rapide, atunci când timpul nu ajunge pentru a prepara o masă completă. Altfel, pentru momentele în familie petrecute în jurul mesei, carnea de rață pare a fi opțiunea numărul 1 a multor constănțeni, fiind ușor de gătit, versatilă și cu numeroase beneficii asupra sănătății. În plus, este o opțiune culinară ieșită din comun – niciun preparat pe bază de rață nu va trece neobservat.
Dincolo de preferințele locale sau sezoniere, un lucru este cert: gusturile se schimbă, iar coșul de cumpărături se transformă de la un an la altul într-un mix de clasic și inovativ. Dovadă stau statisticile despre tendințele de consum din platforma Act for Good, care arată că fiecare regiune din țară are înclinații gastronomice diferite: dacă unii români preferă să rămână în zona de confort și optează pentru produse precum carnea de porc, legumele și fructele proaspete românești, alții sunt ceva mai îndrăzneți și nu se feresc să încerce lucruri noi, cum ar fi cuscus-ul sau ceaiul negru. Vecinii din regiune, din Tulcea, de pildă, au încercat o abordare fără zahăr anul trecut, iar rezultatele s-au văzut în coșul de cumpărături. Tulcea se poate lăuda cu faptul că este regiunea cu cel mai mic consum de zahăr în 2022.
Dacă analizăm comportamentul de consum în ansamblu, vedem că, dincolo de diferențe punctuale, atracția pentru sortimentația bio a crescut în rândul românilor. În 2022, cei 1.5 milioane de utilizatori activi ai aplicației Carrefour au cumpărat prin Act for Good mai bine de 2 milioane de fructe și legume bio, precumși 300.000 de kilograme de roșii românești. Și marca proprie Carrefour, Drag de România, cu produse de origine 100% locală, a fost în topul alegerilor la cumpărături, în special categoria mezelurilor. Tot la capitolul de produse autohtone, Act for Good ne arată că românii au deschis și savurat peste 1,5 milioane de sticle cu vin românesc; 100.000 dintre acestea sunt din programul Carrefour Deschidem Vinul Românesc, care vine cu o ofertă de zeci de sortimente de vin de la crame locale (creștere cu 131% pentru vin alb și 116% pentru vin roșu versus 2021).
Ce este și cum funcționează Act fot Good?
Programul Act for Good este unic în retailul din România, transformând cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de cumpărături, atât în magazinele fizice, cât și online, este recompensată cu puncte de fidelitate, pe care utilizatorii le pot transforma în fapte bune pentru comunitate sau reduceri și oferte speciale. Astfel, aplicația Carrefour este un hub digital pentru ca toți clienții să se bucure de cumpărături responsabile, rapide și cu impact pozitiv.
Utilizatorii AFG economisesc bani la cumpărături, având parte de reduceri de până la 50% la o gamă extinsă de produse. Prin scanarea aplicației la casele de marcat sau introducerea codului AFG în cazul cumpărăturilor online prin Carrefour.ro sau Bringo, fiecare achiziție se transformă în puncte de fidelitate Act for Good. Un punct se traduce prin 20 de lei cheltuiți. Ele sunt centralizate automat în aplicație și pot fi folosite ulterior ca monedă de schimb pentru extra-reduceri, deblocarea de vouchere sau experiențe unice, precum prânzul într-un loc de poveste sau o degustare de vin la cramele din programul Deschidem Vinul Românesc.
Libertatea de alegere se manifestă și în varietatea de ONG-uri susținute, deoarece punctele pot fi redirecționate de clienți către cauzele cu care simt că rezonează. Puțin câte puțin, în 2 ani s-au strâns în total 300.000 de donații și au fost sprijinite 24 de ONG-uri partenere.
Sursă foto: Mansion Pub
cui nu-i placa asa ceva ! totul e sa-ti permiti