Construcții Hidrotehnice S.A., firmă deținută de un politician constănțean, a modernizat un baraj din Irak distrus de armata americană

Construcții Hidrotehnice S.A. a câștigat un contract internațional pentru reabilitarea și modernizarea sistemului hidraulic de acționarea porți ecluză la un baraj pe râul Shat al Basrah din Irak.

Mihai Lupu a vorbit, în emisiunea Realitatea locală, la Dobrogea TV, despre această lucrare, despre dificultățile cu care se confruntă o firmă din Europa care efectuează lucrări în zonă. (Emisiunea poate fi văzută în întregime la finalul acestui articol).

„Am dus specialiști români, am lucrat cu muncitori de acolo. Trebuia să facem recepția în luna martie, dar a venit această problemă (n.r. coronavirusul). Lucrarea în sine a durat câteva luni, dar cu totul a durat câțiva ani, din cauza condițiilor, a stării conflictuale de acolo”, a spus Mihai Lupu, care a vizitat personal șantierul.

De exemplu, a povestit că firma trebuia să facă probe la automatizări, pentru comanda de la distanță pentru ecluzele de la baraj.

„Noi am terminat toate probele joi. Vineri trebuia să facem reglajele. Nimeni nu a mai vrut să vină, pentru că era sărbătoare. E un obiectiv strategic pentru ei, dar nu a mai vrut să lucreze nimeni. Nu îți permite nici ție să intri acolo”, a punctat Mihai Lupu.

Construcții Hidrotehnice
Lucrări realizate de firma lui Mihai Lupu în Irak. Foto: arhivă personală

Acesta a precizat că România are încă „tineri ingineri fantastici”. Pentru lucrarea din Irak, au fost plătiți cu salarii de 3.000 de dolari, la care s-au adăugat diurnă și cazare.

Mihai Lupu în platoul Dobrogea TV, în timpul emisiunii „Realitatea locală”. Foto: captură Dobrogea TV

Lucrarea este importantă atât pentru compania românească, dar mai ales pentru irakieni. Barajul se află în apropierea orașului Basra (în arabă: البصرة‎), capitala economică a țării (recunoscută ca atare în 2017 de parlament) care avea 2,5 milioane de locuitori, potrivit recensământului din 2012. Basra este principalul port al Irakului, deși nu are acces la ape adânci.

Lucrarea s-a ridicat la 2,7 milioane de dolari.

Barajul a fost distrus în urma bombardamentelor armatei americane, în urmă cu mulți ani.

Articolul a apărut inițial în publicația Constanța 100%.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*