eMag, amendat de ANPC

Comandamentul Special Black Friday – structura creată în premieră, în acest an de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – a controlat platforma operatorului economic Dante Internațional SA (www.emag.ro), după aceeași metodă, prin accesarea site-ului, pentru verificarea respectării prevederilor legale la comerțul online (reduceri, promoții).

Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:

1. Pe pagina de prezentarea a produselor, lângă prețul de referință (“prețul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: “Prețul tăiat este cel mai mic preț la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“, neexistând  nicio altă informație care să prezinte durata promoției (reducerii), respectiv data de început a acesteia.

  2. Din analiza documentației prezentate de operatorul economic privind evoluția prețurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informației privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie și dificultate în verificarea  celui mai mic preț la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii.

 Ca atare, operatorul economic a fost sancționat  cu amendă contravențională în valoare de 50 000 lei.

De asemenea, comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic.

Poziția eMAG privind amenda ANPC

„Aspectele sesizate de ANPC privind afișarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienții nu au fost afectați. Am pus la dispoziția autorităților în mod transparent informațiile necesare privind organizarea campaniilor promoționale la eMAG. 

De asemenea, ANPC a verificat zeci de prețuri din cadrul campaniei Black Friday dar și din alte promoții și nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preț din ultimele 30 de zile. 

În plus, ca o dovadă suplimentară de transparență, am construit un ghid de marcaje și caracteristici ale produselor, care este public și poate fi accesat de oricine pe pagina noastră de informații, sau printr-o simplă căutare pe eMAG: https://www.emag.ro/info/ghid-de-marcaje-produse-si-preturi 

Considerăm că eforturile autorităților dea susține transparența informațiilor sunt în interesul clienților și au rolul de a crește încrederea acestora în comercianți.”

Articole similare:

ANPC a găsit mizerie și minciuni la Kaufland VIDEO

Patru supermarketuri Mega Image propuse pentru închidere temporară, în urma controalelor ANPC VIDEO

Alte zone alimentare din hipermarketuri bucureștene, propuse pentru închidere temporară, în urma controalelor ANPC VIDEO

Paul Anghel, director ANPC: Litoralul românesc are tarife exorbitante la parcare, cazare și mâncare

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*