Volkswagen AG, cel mai mare producător auto global, va relua luni activitatea la fabrica sa din Wolfsburg (Germania), cel mai recent exemplu al unei companii auto europene care profită de avantajele atenuării restricţiilor impuse în vederea stopării pandemiei de coronavirus (COVID-19), pentru a-şi relua operaţiunile, transmite Reuters.
VW va celebra redeschiderea celei mai mare fabrici ale sale din Wolfsburg proiectând o caricatură cu logo-ul VW, care striveşte coronavirusul.
După impunerea măsurilor de izolare la mijlocul lunii martie, Germania a început în 20 aprilie o ridicare parţială a restricţiilor, printre care redeschiderea magazinelor cu mai puţin de 800 de metri pătraţi. Cu toate acestea, rămân în vigoare regulile privind distanţarea socială.
BMW, Daimler şi VW se bazează pe capacitatea Germaniei de a ţine sub control epidemia şi pe un sistem de sănătate capabil să facă testări extinse pentru a identifica persoanele infectate.
Această realitate contrastează cu cea din SUA, unde şeful sindicatului United Auto Workers a declarat că „este prea devreme şi prea riscant” să fie redeschise fabricile la începutul lunii mai, din cauza testării insuficiente.
Uzinele europene impun măsuri de igienă mai riguroase şi spaţii mai mari între angajaţi, pentru a preveni îmbolnăvirile.
Luni, industria auto din Germania se restabileşte. Noi la Volkswagen am folosit pauza de cinci săptămâni pentru a ne pregăti în vederea reluării producţiei”, a afirmat Bernd Osterloh, şeful sindicatului VW şi membru în Consiliul de Supervizare al producătorului auto.
Şi Fiat Chrysler redeschide luni fabrica sa din Sevel, în centralul Italiei, iar în Franţa Toyota îşi va relua operaţiunile la unitatea sa din Valenciennes săptămâna aceasta, în timp ce Renault reia producţia de motoare la fabrica sa din Cleon, apoi la uzina din Flins.
În Suedia, Volvo redeschide săptămâna aceasta unitatea sa din Torslanda.
„Economia s-a oprit în Europa. Lansarea unui vaccin va dura. Este important ca activiatea să fie reluată în condiţii de siguranţă. Sperăm să putem contribui la o normalizare”, a afirmat şeful diviziei auto a Volvo, Hakan Samuelsson.
Producţia de maşini din uzinele Dacia de la Mioveni a fost reluată, parţial, astăzi. Activitatea a început într-o secție după ce, săptămâna trecută, sindicaliştii au semnat un acord privind reluarea activităţii pe bază de voluntariat.
Ce se întâmplă în România
Groupe Renault România precizează că, încă de la debutul crizei pandemice, generată de noul virus COVID -19, s-a asigurat să ia măsuri adaptate de protecţie pentru ansamblul angajaţilor din toate sediile unde îşi desfăşoară activitatea.
Constructorul auto a anunţat întreruperea producţiei la uzinele din Mioveni din data de 17 martie până pe 5 aprilie, în contextul pandemiei de coronavirus. Pe data de 2 aprilie, compania menţiona că prelungeşte perioada de întrerupere a activităţii de producţie la uzinele Dacia de la Mioveni, „în acord cu partenerii sociali” şi „în contextul propagării virusului COVID-19 la nivel global şi al evoluţiei crizei sanitare”.
Ford Craiova își recheamă la muncă o parte a angajaților, începând cu 27 aprilie. Este vorba despre o parte dintre angajații mai multor secții, care ar avea rol să pregătească începerea producției. O altă parte a angajaților, printre care și unii dintre cei de la Montaj General, au fost chemați la fabrică pe 4 mai.
Potrivit unor surse din fabrică, salariații au fost informați că producția ar putea fi reluată pe 4 mai, fără să existe o certitudine a acestei date.
La nivel oficial, Ford nu confirmă data de 4 mai ca fiind dată certă de începere a producției. Dar nici nu o infirmă. Cea mai mare parte a angajaților Ford Craiova se află în şomaj tehnic. Peste 5.600 de angajați au intrat în șomaj tehnic, în partea a doua a lunii martie. Fabrica are peste 6.200 de angajați. Au continuat lucrul la fabrică doar anumite categorii de angajați.
Printre aceștia au fost și persoane încadrate ca ucenici la Ford Craiova. Pe 19 martie, Ford a oprit producția în uzina de la Craiova. Inițial, oprirea fusese anunțată pentru câteva săptămâni. Pe 3 aprilie, Ford Europa a anunțat că oprește temporar producția în toate unitățile din Europa, până „cel puțin“ pe 4 mai. Compania lăsase să se înțeleagă, atunci, că există posibilitatea de prelungire a acestui termen.
Foto: Fabrica VW din Wolfsburg. Sursă: Autocar
Fii primul care comentează