Astăzi, 6 noiembrie 2018, a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru investiția ”Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța”.
Contractul a fost semnat de CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, în calitate de beneficiar, și de IMPRESA DI COSTRUZIONI ING E MANTOVANI SPA, în calitate de antreprenor. Firma este deținută de familia italiană Chiarotto.
Valoarea contractului este 139.317.822,44 lei (fără TVA), adică 165.788.208 lei, cu TVA inclus.
Durata contractului este de 20 de luni.
Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Axa Prioritară 1 Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a transportului cu metroul Obiectivul Specific 1.3 Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe rețeaua TEN-T centrală.
În contract sunt prevăzute lucrări de dragaj pentru aducerea la cota proiectată a bazinelor și șenalelor din Portul Constanța, adâncirea bazinului portului de lucru și a șenalului de acces către acesta din Portul Constanța Sud.
În bazinul portului de lucru unde adâncimea proiectată este de 7 metri se va draga până la adâncimea de 9 metri. Proiectul mai include lucrări de protecție a cheurilor din portul de lucru și realizarea unui sistem hidrografic, respectiv o navă hidrograf.
Acest proiect este implementat în scopul asigurării condițiilor de navigație în siguranță pe șenalele de acces, bazinele de manevră și bazinele danelor din portul Constanța.
Obiectivul principal al Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța îl constituie asigurarea condițiilor optime pentru dezvoltarea Portului Constanța, în sensul consolidării poziției acestuia ca port maritim eficient, durabil și sigur, cu rol esențial în dezvoltarea economică a țării.
Anunțul de participare nr.184084 a fost publicat în SEAP și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene – JOUE 2018/S066-148071 pe data de 3 aprilie 2018.
Pe data de 20 aprilie 2018, la solicitarea ofertanților, a fost publicată o erată, nr. 17605/20.04.2018, cu privire la decalarea termenului de depunere a ofertelor pentru 4 iunie 2018, față de termenul inițial care era 7 mai 2018.
S-au înregistrat următorii operatori economici:
1.SC CONSITRANS SRL;
2. SC EURO CONSTRUCTTRADING 98 SRL;
3. SC INTERCONSTRUCT SRL;
4. SC STRABAG SRL;
5.SC TRACTEBEL ENGINEERING SA;
6. ENVISAN N.V;
7. SC CONSAL TRADE SRL;
8. SC TPF CPROJECT SRL;
9. SC ATREX PLUS INVEST SRL;
10. SC ATELIER 3 AU DESIGN SRL;
11. TEAM DELTA PROIECT;
12. BCPC BIROUL DE CONSULTANȚĂ PROIECTARE ÎN CONSTRUCȚII SRL;
13. ACSA OBRAS E INFRAESTRUCTURAS, SAU;
14. VAN OORD DREDGING AND MARINE CONSTRUCTORS BV;
15. IMPRESA DI COSTRUZIONI ING E MANTOVANI SPA;
16. BAGGERWERKEN DECLOEDT EN ZOON NV;
17. SC BOSKALIS SRL;
18. CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LIMITED.
Ulterior, numai trei au atașat documente de ofertare:
1. Asocierea CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LIMITED – SC METAL TRADE RNG SRL;
2. IMPRESA DI COSTRUZIONI ING E MANTOVANI SPA;
3. ENVISAN N.V.
Agenția Națională pentru Achiziții Publice din Ministerul Finanțelor a desemnat trei observatori în cadrul procedurii.
Raportul procedurii de licitație pentru contractul ”Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța”, atribuit companiei IMPRESA DI COSTRUZIONI ING E MANTOVANI SPA a fost verificat de către specialiștii ANAP – Regiunea SE, la final raportul are opinia „FĂRĂ OBSERVAȚII”.
În termenul legal de 10 zile nu au fost depuse contestații.
Fii primul care comentează