Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Mihai Constantin, a anunțat azi un amplu proiect de infrastructură destinat modernizării Portului Constanţa. Acesta a precizat că în şedinţa de Guvern s-au alocat aproximativ 1,5 miliarde de lei pentru extinderea, modernizarea şi reabilitarea drumurilor şi pasajelor din Portul Constanţa, precum şi a infrastructurii de distribuţie a energiei electrice şi alimentare cu apă.
„S-a declanşat un amplu proiect de infrastructură destinat modernizării Portului Constanţa. Concret, s-au alocat aproximativ 1,5 miliarde de lei pentru extinderea, modernizarea şi reabilitarea drumurilor şi pasajelor din Portul Constanţa, precum şi a infrastructurii de distribuţie a energiei electrice şi alimentare cu apă din cel mai mare port al ţării noastre, care a căpătat relevanţă crescută la nivel regional, mai ales în contextul conflictului din Ucraina”, a precizat Mihai Constantin.
El a subliniat că finanţarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin programul de transport 2021-2027, dar şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi are un termen de implementare de 36 de luni.
Recomandare: În Portul Constanța, directorii au salarii mai mari decât președintele României
Mai jos aveți detalii despre proiecte.
1. HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanţa – etapa a II-a”
Valoarea totală a investiției este de 557 milioane lei. Durata de realizare a investiției este de 36 de luni, dintre care durata de realizare a proiectului este de 11 luni iar durata de executare a lucrărilor, 25 de luni. Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Investiția este necesară pentru îmbunătățirea parametrilor de distribuție a energiei electrice livrată consumatorilor portuari, având în vedere că, în zona de Nord a Portului, o parte a energiei electrice se realizează la tensiune de 6kV, iar în zona de sud distribuția energiei se face prin rețele electrice subterane în mare parte învechite și uzate.
2.HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Modernizare şi extindere infrastructura de alimentare cu apă şi canalizare în Portul Constanţa”
Valoarea totală a investiției este de 165 milioane lei; durata de realizare a investiției este de 32 de luni din care durata de realizare a proiectului tehnic este de 8 luni iar cea de execuție este de 24 de luni.
Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii
3.HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Master planul infrastructurii rutiere şi de acces a Portului Constanţa – extinderea, modernizarea şi reabilitarea drumurilor şi pasajelor din Portul Constanţa”
Actul normativ aprobat astăzi prevede realizarea de lucrări la infrastructura rutieră din portul Constanța, zonele Constanța și Midia, drumurile existente fiind vechi și, pe alocuri, insuficiente pentru a satisface traficul de mărfuri derulat prin port.
Valoarea totală a investiției este de peste 721 de milioane lei, iar durata de realizare este de 36 de luni, din care realizarea proiectului tehnic – 8 luni, iar execuția lucrărilor – 28 de luni.
Finanțarea se face din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și de la bugetul de stat , prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație. Finanțarea de la bugetul de stat se realizează cu respectarea legislației în domeniul ajutoarelor de stat.
Fii primul care comentează