
CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, a găzduit astăzi, 3 octombrie, dezbaterea cu tema „Modul de organizare a serviciului de pilotaj în România”, organizată de Consiliul de Supraveghere din Domeniul Naval (CSDN) din cadrul Consiliului Concurenței, cu sprijinul CN APM SA.
Evenimentul este organizat în contextul intrării în
vigoare a Regulamentului UE 352/2017 de stabilire a unui cadru privind
furnizarea de servicii portuare.
Directorul general al Companiei
Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, Daniela
Șerban, a declarat în deschiderea dezbaterii: „Mă bucur că suntem aici
prezenți reprezentanți ai autorităților de stat implicate în acest
serviciu de pilotaj precum și companiile cu activitate în domeniu. Doar
împreună vom găsi soluțiile cele mai bune pentru desfășurarea
serviciului de pilotaj așa cum prevede Regulamentul European, care spune
că acest serviciu este un serviciu public. Îmi doresc ca acest serviciu
de pilotaj să se desfășoare în condiții de calitate și siguranță, să
găsim soluții pentru a face posibilă și o transparență financiară.”
Elena Kleininger, vicepreședinte al Consiliului Concurenței și
președinte al CSDN, a făcut precizări despre atribuțiile consiliului:
„Interesul Consiliului de Supraveghere din Domeniul Naval este ca
lucrurile să se desfășoare corect și în timp real. Urmărim ca
administrațiile portuare să pună la dispoziție infrastructura în mod
nediscriminatoriu agenților economici, verificăm proporționalitatea
dintre costuri și serviciile prestate, avem posibilitatea soluționării
plângerilor, iar după o analiză complexă ne adresăm Ministerului
Transporturilor și Consiliului Concurenței, formulăm recomandări în
privința îmbunătățirii cadrului legislativ în acest domeniu.”
Prezent la dezbateri, Bogdan Marius Chirițoiu, președintele Consiliului
Concurenței a declarat: „Rolul Consiliului Concurenței este să
faciliteze dialogul între actorii implicați în această activitate de
pilotaj, autorități și operatori, să ne folosim toate pârghiile pentru
un mediu economic concurențial. Legea este nouă, vedem ce ajustări
trebuie să facem, dar vă pot spune că România este înaintea Europei în
acest domeniu. Consiliul Concurenței pregătește proiecte în transporturi
pentru care vrea să obțină finanțare europeană, dorim să facem să
funcționeze mai bine în România transportul, portul Constanța, conectat
cu Dunărea și cu celelalte moduri de transport. Dorim să sprijinim,
producătorii din România să aducă mai ieftin materie primă și să aibă
profit.”
Marius Humelnicu, Ministru Secretar de Stat, Ministerul
Transporturilor, a dat asigurări celor prezenți cu privire la sprijinul
oferit de Ministerul Transporturilor: „Pentru noi este foarte importantă
siguranța și calitatea serviciilor de pilotaj în porturile românești,
întotdeauna vom răspunde prezent pentru a găsi cea mai bună variantă în
privința activității de pilotaj, în acord cu Regulamentului UE
352/2017”.
Au mai participat la dezbaterea de astăzi Stein Inge
Dahn, Președinte Asociația Europeană a Piloților Maritimi (EMPA),
Ciprian Cotigă, Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos”
Galați, reprezentanți ai companiilor de pilotaj și ai comunității
portuare, interesați de reglementările și prestarea serviciilor de
pilotaj.
Fii primul care comentează