Pe unde va trece Alternativa Techirghiol, cel mai așteptat drum de pe litoral

Alternativa Techirghiol, adică un drum nou care va lega Constanța de sudul litoralului, este tot mai aproape de realizare. HotNews.ro a obținut de la CNAIR traseul stabilit pentru această nouă șosea de mare viteză. Lansarea licitației pentru construcție ar trebui să aibă loc anul viitor.

Alternativa Techirghiol înseamnă o autostradă de aproape 29 de kilometri care se va desprinde din actuala autostradă A4 (Centura Constanței) chiar din zona actualului nod cu Autostrada Soarelui A2.

Harta interactivă poate fi consultată AICI.

Autostrada spre sudul litoralului va continua apoi cu un pasaj în zona Cumpăna peste canalul Dunăre – Marea Neagră, va ocoli lacul Techirghiol pe la Vest și va evita astfel zona stațiunilor Eforie Nord și Eforie Sud. Conform studiului de fezabilitate, traseul autostrăzii va presupune și un drum de legătură de circa 4 kilometri cu zona Eforie Nord.

Apoi noua autostrada va continua spre sud-vest, va avea un nod rutier cu DN38 în zona Techirghiol, va ocoli lacul, zona Tuzla și Costineștiul și se va termina după 23 August cu un nod rutier și pasaj pe actualul DN39 în zona drumului care duce spre Mangalia și a șoselei care se desprinde spre salba de stațiuni Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus și Saturn.

Traseul stabilit acum vine în urma unui contract pentru elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect tehnic semnat din iulie 2019 cu firma Consitrans pentru circa 5,37 milioane de lei. SF-ul propriu-zis a început în februarie 2020.

„În prezent Studiul Geotehnic se apropie de finalizare, iar în scurt timp vor fi încheiate și investigațiile geotehnice pentru gropile de împrumut”, spune directorul Companiei de Autostrăzi, Cristian Pistol.

Potrivit acestuia, certificatul de urbanism urmează să fie revizuit în scurt timp de Consiliul Județean Constanța, iar în paralel, Consitrans va realiza și Proiectului Tehnic de Execuție și documentația pentru obținerea Autorizației de Construire.

„Lansarea licitației pentru construcția “Alternativei Techirghiol”

va fi demarată anul viitor, după finalizarea serviciilor de proiectare”, spune Pistol.

Conform informațiilor CNAIR, noua șosea de mare viteză va avea o lungime de 28,83 și va avea o valoare de execuție estimată la circa 2,5 miliarde de lei (circa 510 milioane de euro).

Noul drum va avea 4 noduri rutiere (la Cumpăna, Agigea, DN 38 și DJ 394,), mai multe spații de servicii și parcări de scurtă durată, dar și un Centru de Întreținere și Control amplasat în cadrul Nodului Rutier cu DN 38.

Alternativa Tehirghiol – autostrada spre sudul litoralului

Lungime: 28,3 km

Valoare estimată execuție: 2,5 miliarde lei.

Noduri rutiere:

1 – Nod Rutier Cumpana (Inceput proiect)

2 – Nod Rutier Agigea

3- Nod Rutier DN 38

4 – Nod Rutier DJ 394

Spații de servicii:

2 – Tip S3 km (8+000)

2 – Tip S1 km (25+000)

2 – Parcări de scurta durata km (16+000)

CIC Amplasat in cadrul Nodului Rutier cu DN 38

Valoare SF+PT: 5,37 mil lei (fără TVA)

Consultant: Consitrans

Semnat: 2019 (început feb 2020)

Nou pod peste canalul Dunăre – Marea Neagră

Dintre lucrările prevăzute pe acest proiect, cele mai impozante vor fi executate în zona Cumpăna.

Pe de-o parte avem un nou pod care va traversa canalul Dunăre-Marea Neagră și pe cealaltă avem un nod rutier complex în zona autostrăzilor A2 și A4.

De fapt, zona nodului rutier cu A4 și A2 va fi unul dintre cele mai complexe noduri rutiere din țară.

Dincolo de intersecția cu cele două autostrăzi amintite, nodul rutier va avea o nouă conexiune și cu DN39E (Cumpăna).

Noul nod rutier complex cu A4-A2 și DN39E la Cumpăna

Ca o particularitate, pentru noul nod o parte din actuala autostrada A4 va fi suprimată pe un sens pe o distanță de circa 2 kilometri. Este vorba despre sensul dinspre Sud spre Nord, unde traficul va fi redirecționat pe noi bretele care se vor separa pe rând spre A2 și spre A4.

Nodul rutier practic se va întinde pe distanțe mari, bretelele vor fi lungi și cu multe supratraversări.

Din punct de vedere al infrastructurii rutiere, zona sud-vestică a Constanței va fi una dintre cele mai aglomerate din țară. Vorbim de un nod rutier DN3 cu A4, apoi nodul rutier A2-A4, apoi nodul rutier complex Alternativa Techirghiol-A2/A4-DN39E după care urmează imediat intersecția A4 cu DN39 la Agigea.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*