Registrul electronic de evidenţă a zilierilor a devenit obligatoriu

Registrul electronic de evidenţă a zilierilor a devenit obligatoriu de azi, 25 iulie, şi va fi disponibil prin aplicaţia ”Inspecţia Muncii”. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale a precizat că persoanele care utilizează zilieri sunt obligate să renunţe la registrele clasice şi să înregistreze activitatea prestată de lucrători în registrul electronic.

„Persoanele care utilizează zilieri pentru diferite activităţi cu caracter temporar vor fi obligate, începând de sâmbătă, 25 iulie 2020, să renunţe la registrele clasice şi să înregistreze activitatea prestată de lucrători în registrul electronic”, a informat ministerul.

Pentru înfiinţarea Registrului, beneficiarii de lucrări care apelează la zilieri trebuie să obţină numele de utilizator şi parola de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) în a cărui rază teritorială îşi au sediul, documentele necesare în acest scop putând fi transmise tot prin email. Utilizatorul care obţine parola de acces poate să autorizeze mai multe numere de telefon din care să se poată lucra în aplicaţie.

Ordinul semnat de ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, privind metodologia de întocmire şi transmitere a Registrului electronic de evidenţă a zilierilor a fost publicat în Monitorul Oficial şi stabileşte ca instrument de lucru pentru angajatorii care folosesc zilieri în activitatea pe care o desfăşoară, aplicaţia mobilă denumită „Inspectia Muncii”.

„Digitalizarea la nivelul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale este, încă de la începutul mandatului meu, unul dintre cele mai importante obiective. De mâine devine funcţională, după ce am pus la punct ultimele detalii, aplicaţia Inspecţia Muncii care include Registrul electronic de evidenţă a zilierilor. A trebuit să ajungem până în anul 2020 ca să renunţăm, în sfârşit, la caietele de hârtie în care angajatorii notau activitatea lucrătorilor zilieri şi pe care apoi trebuiau să le fotocopieze şi să le ducă la inspectoratele teritoriale de muncă. De mâine trecem într-o nouă etapă: persoanele care lucrează cu zilieri vor ţine evidenţa lor, precum şi a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicaţie care poate fi accesată de pe telefon mobil sau tabletă, iar datele introduse se vor transmite tot în format digital către inspectoratele teritoriale de muncă”, a declarat ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru.

Aplicaţia „Inspecţia Muncii” este pusă la dispoziţie gratuit şi este disponibilă, în funcţie de sistemul de operare al dispozitivului mobil, prin accesarea aplicaţiilor PlayStore sau AppStore.

Toate informaţiile necesare unui utilizator al aplicaţiei mobile „Inspectia Muncii” se vor putea obţine accesând site-ul Inspecţiei Muncii, https://www.inspectiamuncii.ro/registrul-electronic-de-evidenta-a-zilierilor , unde sunt disponibile Manualul de utilizare, precum şi Termenii şi Condiţiile de utilizare a aplicaţiei.

Ministerul arată că„Inspectia Muncii” este „o aplicaţie modernă, uşor de utilizat, care vine în sprijinul angajatorilor şi reprezintă singura modalitate legală de înregistrare a activităţilor prestate de zilieri, fiind atât în avantajul angajatorului, cât şi al lucrătorului, ambii beneficiind, astfel, de protecţia legii”.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*