UMB, compania lider a magnatului Dorin Umbrărescu, a primit undă verde pentru a demara construcția viaductului spectaculos peste lacul Cernica, o componentă cheie a Lotului 4 al Autostrăzii A0 București Nord. Acest proiect este esențial pentru decongestionarea traficului pentru șoferii constănțeni care își doresc o cale mai rapidă și mai directă către aeroportul Henri Coandă și nordul capitalei, evitând astfel centura aglomerată și traversările complicate prin oraș.
După mai bine de doi ani de așteptări și pregătiri, Ministerul Transporturilor a finalizat Studiul de Mediu și a emis Autorizația de Construire pentru acest impresionant viaduct de 1274 de metri lungime, cel mai mare din cadrul proiectului ce conectează Autostrada Soarelui (A2) cu zona Pantelimon/Cernica pe o distanță de 4,5 km.
Proiectul, care a primit o primă autorizație în aprilie 2023 pentru construcția unei părți din autostradă fără viaduct și pasaj peste linia CFR București-Oltenița, a fost inițial evaluat la 52 de milioane de lei. Cu toate acestea, Autorizația de Construire pentru Etapa a II-a, ce include realizarea viaductului și a pasajului peste CFR Oltenița, valorează 220 de milioane de lei, ridicând costurile totale autorizate la 272 de milioane de lei dintr-un contract de 312 milioane de lei.
Pe lângă viaductul peste Lacul Cernica, Lotul 4 include și un pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), cu o lungime de 504 metri. Lotul 4 Nord al A0, care se întinde pe o lungime de 4,47 km, străbate teritoriul județului Ilfov între DN3 și capătul nodului rutier A2 (București-Constanța), trecând prin localitățile Pantelimon și Cernica.
După intersecția cu DN3 la km 47+550, traseul autostrăzii ocolește proprietatea Mănăstirii Cernica, intersectează DJ301 și traversează Lacul Cernica.
Lotul 4 se va conecta cu lotul 3 Nord, care este în construcție de către compania chineză CCECC.
Fii primul care comentează