Țară, țară, vrem ucenici! CNE Cernavodă, CRH Medgidia și Șantierul Naval Constanța cer dezvoltarea învățământului dual

Centrala Nucleara Cernavoda

Reprezentanții ISJ Constanța au prezentat astăzi, în Colegiul Prefectural, un raport privind acțiunile de promovare a învățământului profesional în sistem dual.

Inspectoratul Școlar Județean și Instituția Prefectului au organizat două întâlniri pe această temă, în Medgidia și Cernavodă, la care au participat directori de școli și licee, dar și dascăli. Principalele solicitări pentru dezvoltarea sistemului dual au venit din partea unor companii mari din județ (CRH Medgidia și Centrale Nuclearelectrică Cernavodă), dar și din partea Șantierului Naval Constanța, care dorește să fie instruiți tineri pentru specializările de lăcătuș construcții metalice și navale, respectiv tubulator nave. Tinerii care se înscriu în acest sistem primesc o sumă de bani pe lună de la companiile unde fac practică. După terminarea școlii, pot munci în cadrul lor sau, dacă vor, pot urma o facultate.

Prefectul Silviu Coșa a declarat că cei de la CNE Cernavodă i-au spus că au avut elevi din acest sistem care au fost angajați, au început ca muncitori, dar au ajuns ingineri.

În continuare, ISJ Constanța, cu sprijinul Instituției Prefectului – Județul Constanța, va avea acțiuni de promovare a învățământului profesional și dual.

1 Comentariu

  1. preferam sa tragem de cei care nu mai au chef de scoala sa-si faca norma la numarul de clase absolvite ca sa dea bine la statistici Rezultatul este o pleiada de semianalfabeti reali nu functionali Acestia ar mult mai realizati daca ar fi inclusi in invatamintul practic de unde pot iesi cu o meserie si util societatii Asa a fost si inainte de revolutie Am cunoscut meseriasi de clasa care nu dadeau pe dinafara de matematica fizica sau istorie-geografie dar ceea ce iesea din mina lor te uimea Asa ca lasati pe fiecare sa faca scoala cit poate Degeaba are 12 clase daca este la nivel de clasa a trei-a

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*