300 milioane lei din fonduri europene pentru modernizarea ecluzelor Canalului Dunăre – Marea Neagră

Compania Naţională „Administraţia Canalelor Navigabile” S.A. comunică finalizarea lucrărilor din cadrul proiectului major “Modernizare ecluze. Echipamente şi instalaţii. Faza 2”.

Proiectul a inclus reabilitarea echipamentului de bază al ecluzelor Agigea – un fir de navigaţie (respectiv ecluza 1 – mal stâng Canalul Dunăre Marea Neagră), Cernavodă – un fir de navigaţie (respectiv ecluza 1 – mal stâng Canalul Dunăre Marea Neagră), Ovidiu – un fir de navigaţie (respectiv ecluza 2 – mal drept Canal Poarta Albă Midia Năvodari), reabilitarea şi modernizarea instalaţiilor auxiliare ce servesc echipamentului de bază al acestor ecluze, reabilitarea Staţiei de pompare complexă (SPC) Cernavodă şi a staţiilor de pompare pentru apărarea localităţilor împotriva inundaţiilor (Saligny, Mircea Vodă, Faclia), Galerii de ape mari – Ecluza Ovidiu, Galerii de ape mari – Ecluza Năvodari.

Valoarea totală a proiectului este de 547.124.183 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 460.291.834 lei, iar valoarea finanţării nerambursabile acordată de Comisia Europeană este de 300.674.133 lei.

Prin atingerea obiectivelor, proiectul contribuie la promovarea unui sistem de transport durabil în România, care va facilita transportul pe apă în condiții de siguranță, rapiditate și eficiență, la standarde europene, pentru persoane și mărfuri.

În cadrul conferinței de presă, de astăzi, Daniel Georgescu, directorul general al Companiei Naţionale „Administraţia Canalelor Navigabile” S.A., a declarat:

„După 4 ani de funcționare a ecluzelor modernizate în prima fază a proiectului, ne putem mândri cu faptul că nu au fost înregistrate defecte de proiectare sau de execuție majore, pentru un nivel atât de complex al lucrărilor. Numai în acest an au fost efectuate un număr de 3185 ecluzări la Agigea, 3908 ecluzări la Cernavodă şi 1650 ecluzări la Ovidiu. De asemenea, vă pot informa şi de faptul că CNACN SA a depăşit cu 5,6% prognoza până la această dată a anului, realizând 25.630.659 tone capacitate. Avem certitudinea că realizarea acestui proiect va duce la crearea unei căi de comunicaţie modernă, cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, transport în condiţii de siguranţă, scăderea poluării la toate nivelele în zonele tranzitate în prezent.”

Finalizarea proiectului va aduce beneficii în ceea ce priveşte siguranţa navigaţiei, reducerea timpul de aşteptare la ecluze, dar şi beneficii de transport prin micşorarea transferului către alte modalităţi de transport (rutiere sau feroviare) şi de asemenea la un transport mai puţin poluant.

Proiectul este finanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritară 1 – Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a transportului cu metroul, Obiectiv Specific 1.3 – Creşterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe reţeaua TEN-T central.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*