Constanța, campioană la încasări din ridicarea mașinilor parcate ilegal

Vegacomp Consulting a publicat a patra ediție a analizei Inventarul Parcărilor Publice. Datele arată că România dispunea, în 2022, de 1.299.318 de locuri de parcare publice, față de 1.275.603 în 2021 și 1.174.491 în 2020.

1,37 milioane lei din ridicare mașini

Studiul arată ceva interesant. „În topul orașelor care au în evidență veniturile din ridicarea mașinilor observăm că avem în frunte Constanța, urmată de Sectorul 4 (care era așteptat în clasament) și Craiova.”, spun realizatorii. Veniturile din ridicarea mașinilor au fost de 1.377.146 lei, cele mai mari din toată România.

În municipiul Constanța sunt 34.670 de locuri de parcare, de aproape două ori mai puțin decât în Brașov. Cele mai multe sunt (exceptând Bucureștiul), în Timișoara – 81.100, Brașov – 66.908, Iași – 58.893, Cluj-Napoca – 41.415 și Craiova – 41.179.

Cu toate acestea, studiul arată că orașul nostru a obținut mai mulți bani din parcări decât Brașov, adică 17.141.004 lei (Brașov a avut 14.141.004 lei). La acest capitol, suntem pe locul al cincilea în România. Deasupra noastră sunt Cluj-Napoca, unde parcarea ajunge și la 10 lei pe oră, și Oradea.

Începând cu această ediție, compania care a realizat studiul dedică un capitol special zonei de venituri, pentru a determina și eficiența prin care aceste locuri de parcare sunt monetizate, accesibilitatea acestora, valoarea per loc, dar și nivelul mediu de tarifare și fluctuația acestuia, de la oraș la oraș.

Recomandare: Parcările din Bruges și minciunile primarului Constanței

Date statistice

• Tariful pentru parcările de reședinţă variază între 30 și 120 lei în localităţile mici, respectiv între 70 și 600 lei în orașele mari. Pentru abonamente, preţurile de închiriere variază între 15 lei/lună și 1.000 lei/lună; Aceste tarife s-au păstrat și anul acesta, modificările fiind insesizabile față de anul trecut.

• Tariful orar de ocupare pentru parcările publice cu plată variază între 1 și 5 lei, cu excepţia Clujului și Oradei, unde limita maximă ajunge la 10 lei;

• Număr total al locurilor de parcare de pe stradă (on-street): 474.751, față de 414.286 anul precedent și 342.557 în 2020;

• Număr total al locurilor de parcare din afara străzii (off-street): 223.588, față de 234.998 anul precedent și 76.763 în 2021;

• Număr total al locurilor de parcare inteligente: 6.122, față de 8.175 anul precedent si 12.154 în 2021;

• Număr total al locurilor de parcare destinate vehiculelor electrice: 493 versus 368 și 236 anii trecuți;

• Număr total al locurilor de parcare destinate persoanelor cu dizabilități: 29.218 comparativ cu 21.964 în 2021,16.029 în 2020 și 13.728 în 2019;

• 44 de orașe au hărţi publice ale parcărilor, faţă de 39 în 2021, 21 în 2020 sau 16 în 2019

• În 68 de orașe se poate plăti parcarea prin aplicaţie, faţă de 61/59/49 în 2021/2020/2019

• În 65 de orașe se poate plăti parcarea prin SMS, faţă de 60/53/47 în 2021/2020/2019

• În 122 – față de 128/119/53 în 2021/2020/2019 – orașe se poate plăti parcarea la DGITL

• În 61 orașe se poate plăti taxa de parcare prin ghiseul.ro, față de cele 51/38/11 din 2021/2020/2019

• În 41 orașe se poate plăti taxa de parcare cash, la persoana angajată să gestioneze parcarea, faţă de 37/35/9 orașe în 2021/2020/2019. Se vede o tendință a orașelor mici, turistice pentru această practică.

• În 61 orașe din ţară există parcometre la care se poate plăti utilizarea parcării, faţă de 44 in 2021, 35 in 2020 sau 19 în 2019, de la un numar total de 1.398 de parcometre

• În 28 de orașe există stații de încărcare vehicule electrice publice, numărul acestora ajungând la 200.

Cea de-a patra ediție a analizei este disponibilă aici: inventarul-parcarilor-publice_2023_ro

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*