Aeroportul din Cluj are cu 2.671% mai mulți pasageri decât cel din Constanța

O nouă cursă a fost inaugurată recent din Cluj, spre Atena. Sursă foto: Facebook
O nouă cursă a fost inaugurată recent din Cluj, spre Atena. Sursă foto: Facebook

În anul 2021, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a avut 1.459.255 de pasageri, Aeroportul Internaționl Mihail Kogălniceanu din Constanța, 52.645. Asta înseamnă cu 2.671% mai mult. Cel din Cluj este pe locul al doilea în România, cel din Constanța se zbate la coada clasamentului.

Sursă tabel: airportaar.ro

În prezent, din Cluj se poate zbura spre 51 de destinații: două interne, 49 externe. Pe 4 aprilie a fost anunțat debutul zborurilor către Atena, din vara anului 2022, cu ocazia celebrării a 90 de ani de la inaugurarea primului zbor civil. Din Constanța nu se poate zbura decât spre 5 destinații, dintre care două interne și trei externe.

Iată lista zborurilor din Cluj:

Destinații interne

  1. Bucharest (Otopeni)
    Bucharest Airports National Company
  2. Constanta
    Mihail Kogalniceanu International Airport

Destinații externe, curse regulate

  1. Vienna – Austria
    Vienna International Airport
  2. Brussels Charleroi – Belgium
    Brussels South Airport
  3. LYON – France
    Lyon Airport
  4. Larnaca – Cyprus
    Hermes Larnaca Airport
  5. Basel – Switzerland
    Basel Mulhouse Airport Freiburg
  6. Beauvais – France
    Beauvais Airport
  7. Paris –  France 
    Charles de Gaulle  Airport 
  8. Berlin – Germany
    Berlin Brandenburg Airport
  9. Cologne – Germany
    Airport Cologne Bonn Airport
  10. Dormund – Germany
    Dormund Airport
  11. Frankfurt – Germany
    Frankfurt Hahn Airport
  12. Frankfurt Main – Germany
    Frankfurt am Main Airport
  13. Memmingen – Germany
    Allgäu Airport
  14. Munich – Germany
    Franz Josef Strauss Airport
  15. Nuremberg – Germany
    Nuremberg Airport
  16. Bari – Italy
    Bari Karol Wojtyla International Airport
  17. Bergamo – Italy
    Orio al Serio Airport
  18. Bologna – Italy
    Bologna Airport
  19. Rome – Italy
    Ciampino International Airport
  20. Venice – Italy
    Treviso Airport
  21. Dublin – Ireland
    Dublin Airport
  22. Tel Aviv – Israel
    Ben Gurion Airport
  23. Birmingham – United Kingdom
    Birmingham Airport
  24. Doncaster Sheffield – United Kingdom  
    Robin Hood Airport Doncaster Sheffield
  25. Luton – United Kingdom
    Luton Airport
  26. London Stansted – United Kingdom
    London Stansted Airport
  27. Warsaw – Poland
    Chopin Airport
  28. Amsterdam – Netherlands 
    Schiphol Airport
  29. Eindhoven – Netherlands
    Eindhoven Airport
  30. Alicante – Spain
    Alicante-Elche Airport
  31. Barcelona – Spain
    El Prat Airport
  32. Madrid – Spain
    Barajas Airport
  33. Malaga – Spain
    Malaga Airport
  34. Valencia – Spain
    Valencia International Airport
  35. Zaragoza – Spain
    Zaragoza Airport
  36. Lisbon – Portugal
    Delgado Airport
  37. Malmö – Sweden
    Malmö Airport
  38. Istanbul – Turkey
    Istanbul Airport

Destinații externe, curse sezoniere și zboruri charter

  1. Burgas – Bulgaria
    Burgas Airport
  2. Hurghada – Egypt
    Airport Hurghada
  3. Crete Heraklion – Greece
    Aeroport Kazantzakis
  4. Mykonos – Greece
    Aeroport Mykonos
  5. Rhodes – Greece
    Rhodes Airport
  6. Crete Chania – Greece
    Chania Airport
  7. Zakynthos – Greece
    Zakynthos Airport
  8. Skiathos – Greece
    Skiathos Airport
  9. Catania – Italy
    Catania International Airport
  10. Palma de Mallorca – Spain
    Palma Airport
  11. Antalya – Turkey
    Antalya Airport
  12. Enfidha – Tunisia
    Hammamet Airport

Recomandare: Normalitatea din Ardeal și aroganța din Constanța sau parcarea din Florești, județul Cluj, versus lista lui Chițac

Opinia autorului

„Decalajul dintre cele două aeroporturi este mult mai mare decât declajul economic. Cluj este un oraș mai bogat, are un buget de două ori mai mare decât al Constanței, nu de 10 ori. Diferența provine și din alți factori. Constanța este situată relativ aproape de cel mai mare aeroport din țară, Otopeni, iar autostrada dintre cele două orașe înseamnă că drumul se face în circa două ore și jumătate. Traficul este atras ca un magnet de București, orașul de la malul mării fiind astfel destul de neinteresant pentru companiile aeriene. Nici turismul nu salvează aeroportul, în condițiile în care numărul străinilor care ajung pe tot litoralul românesc este infim. Anul trecut au fost numai 37.984 de turiști străini, adică 3% din total. Cei mai mulți au venit din Albania, deci nu o țară foarte bogată. (Detalii AICI). Să nu uităm nici că pista de pe Kogălniceanu este folosită în comun de aeronavele civile, dar și de cele militare, și că aici există o bază militară americană, pentru care există planuri de extindere. Ținând cont de toate acestea, șansele ca aeroportul din Constanța să-l ajungă pe cel din Cluj sunt practic inexistente.”

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*