„Revoluție” pe piața financiară: EMAG definește un nou tip de rezultat: Profito-Pierdere!

Noua struțo-cămilă se utilizează la libera alegere în funcție de părțile interesate

Reporter Sfin: Adică cu alte cuvinte – dacă vine vorba despre dat bani altora, precum Statulexistă Pierdere; dar dacă vine vorba de luat bani, de ce să nu impresionăm investitorii cu un Profit baban.

Că doar peștele se face din…pix.

Inspirația zilei de azi: AICI.

Făcând un rezumat, aflăm dintr-o analiză financiară cu iz mai mult „magic”, că acest grup – EMAG este pe PIERDERE de 34 milioane USD, totodată fiind și pe „Profit” în cuantum de jumătate din suma pierderii – 17 milioane USD.

Care este adevărul?

Credeți că vom bifa în curând ca și în cazul genurilor, o nouă variantă available din punct de vedere financiar?

Dr. Kristine Bago: În primul rând aș dori să definim cadrul temporal corect.

În titlu se menționează „rezultatele anului fiscal 2022, încheiat în martie”, iar aici vorbim despre perioada 01.04.2021 – 31.03.2022, deoarece restul anului 2022, intră sub incidența anului fiscal 2023, în acest caz.

Reporter Sfin: Ah, am înțeles, deci de fapt vorbim mai mult de anul 2021 care tocmai s-a încheiat, nu de anul 2022

Dar să vedem ce ne dezvăluie NOUĂ vestitul Raport Prosus – acționarul majoritar EMAG…

Dr. Kristine Bago: For a better understanding aș vrea să definesc mai întâi cine este Prosus.

Prosus N.V. este o companie publică cu răspundere limitată înființată în temeiul dreptului olandez, cu sediul social situat în Amsterdam. (Nr. Înregistrare la Registrul Comerțului: 34099856).

Prosus este o filială a Naspers Limited (Naspers), o companie înființată în Africa de Sud.

În 2019, Prosus a fost listată la Bursa de Valori Euronext Amsterdam, cu o listare secundară pe Bursa JSE Limited și piețele A2X din Africa de Sud.

Prosus este un grup global de investiții care investește și operează în sectoare și piețe cu potențial de creștere pe termen lung. Este printre cei mai mari investitori în tehnologie din lume.

Grupul se concentrează pe construirea de afaceri semnificative în sectoare precum anunțuri online, plăți și fintech, livrare de alimente și tehnologie educațională pe piețe precum Europa, India, Rusia și Brazilia.

Prin intermediul echipei sale de proiecte, Prosus caută în mod activ noi oportunități de a colabora cu antreprenori excepționali care folosesc tehnologia pentru a răspunde nevoilor mari ale societății.

În fiecare zi, milioane de oameni folosesc produsele și serviciile companiilor în care Prosus a investit, achiziționat sau construit.

Grupul operează și colaborează cu o serie de afaceri de internet de top din America, Africa, Europa Centrală și de Est și Asia în sectoare precum anunturi online, livrare de alimente, plăți și fintech, edtech, sănătate, retail și platforme sociale și de internet.

Grupul Prosus N.V. aparține grupului cu participaţie sud-africană Naspers, cel mai mare grup de comerț electronic din Europa și unul dintre cele mai mari din lume, și anume al treilea după Amazon și Alibaba.

Grupul media multinațional Naspers a fost înființat în 1915 și este listat la bursa din Johannesburg și Londra.

Grupul Naspers este prezent și în România, fiind reprezentat prin Autovit, PayU, OLX, Fashion Days și EMAG.

EMAG este reprezentat legal de către compania Dante International S.A. care cuprinde și Fashion Days România și vânzările pentru EMAG Bulgaria & EMAG Ungaria, adică tot spectrul EMAG.

Revenind la Raportul Prosus, după cum putem observa și în printscreen-ul de mai jos, la pagina 123, putem observa că EMAG a înregistrat pierderi de 34 milioane USD în anul financiar 2022, ATENȚIE însă, fără extensia din titlul românesc cu „profitul”.

sursa: AICI Sau la începutul raportului la pagina 5.

După cum se poate observa, în NICIUNA dintre pagini nu apare NICĂIERI și ADIȚIA vizavi de PROFIT.

Apoi, dacă căutăm firma Dante International pe site-ul Ministerului de Finanțe, avem din nou aceeași „SURPRIZĂ„, PIERDEREA este DECLARATĂ peste tot, în schimb PROFITULmagic” nu apare NICĂIERI.

Reporter Sfin: Probabil au omis acești oameni „slabi” pregătiți de la Ministerul de Finanțe, această opțiune…

Dr. Kristine Bago: Conform datelor agregate de la:

  1. Ministerul de Finanțe:

Cifră de Afaceri Netă = 7,346,114,540 LEI (1,469,222,908 EUR)

Pierdere Netă = 181,871,136 LEI (36,374,227 EUR)

  1. Raportul Prosus:

Cifră de Afaceri = 2,300,000,0000 EUR

Pierdere = 34,000,000 EUR

Diferențele pe care le observați între cele 2 rapoarte, sunt datorită perioadei de raportare:

Pe OMF avem anul fiscal de la 01.01.-31.12.2021, în timp ce în raportul Prosus avem perioada fiscală de la 01.04.2021-31.03.2022.

Deși sunt tot 12 luni, perioada calendaristică diferă, iar pentru natura business-ului EMAG, acest aspect poate influența rezultatele – dar ATENȚIE, nu într-o manieră MATERIALĂ.

Reporter Sfin: În orice caz, cifrele sunt asemănătoare – 34 milioane EUR pierdere raportată

conform Prosus vs. 36 milioane EUR conform situațiilor financiare OMF din România.

Dr. Kristine Bago: Da, vorbim de o eroare a acestui assumption made mai sus de 6%, ceea ce este, evident, ceva nematerial, în raport cu volumul și obiectul de activitate al EMAG.

Revenind la aspectul profitului „magic”, apărut din neant (și la propriu și la figurat), care în analiza indicată de dvs. era oarecum offsetat de investiții, citez:

„Businessul de bază al grupului eMAG a livrat un profit din operaţiuni de 17 mil. dolari, dar pe fondul investiţiilor rezultatul final a fost un minus de 34 mil. dolari, arată raportul. „Având în vedere investiţiile su­plimentare, în ansamblu eMAG a raportat o pierdere din operaţiuni de 34 milioane dolari“.”

Aș vrea să punctez următoarele:

  • orice investiție se amortizează
  • investiția nu înfluențează în mod direct, negativ, profitabilitatea

Dacă aceste aspecte din sursa citată de dvs. ar fi adevărate – că investițiile au impact negativ în profit, atunci nimeni nu ar mai investi și s-ar pierde sensul oricărui business.

Reporter Sfin: Eu cred că acest rezultat se datorează mai mult departamentului de marketing, decât celui financiar…

Dr. Kristine Bago: Vive le Marketing!

Și cum în orice aspect, există și o parte bună – chiar dacă din departamentul financiar nu ai ieșit cu rezultate satisfăcătoare – întotdeauna există o a doua șansă…

Se numește: MARKETING.

Sursa: Saptamana Financiara

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*