Un tren electric modern, cu viteză de 160 km/oră și wi-fi, va circula între Constanța și București

România a achiziționat mai multe trenuri electrice, care vor circula inclusiv între Constanța și București. Procesul de fabricație a început deja.

Echipa Autorității pentru Reformă Feroviară a efectuat recent vizită tehnică de lucru la fabrica ALSTOM din Katowice, Polonia, unde se fabrică primele rame electrice din cadrul contractului încheiat anul trecut între Statul Român și compania Alstom Ferroviaria SpA.

Astfel, în conformitate cu condițiile contractuale, stadiul producției primelor trenuri electrice este:

  • 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗻 va ajunge în țară la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023 pentru efectuarea testelor dinamice;
  • 𝗮𝗹 𝗱𝗼𝗶𝗹𝗲𝗮 𝘁𝗿𝗲𝗻 electric va ajunge în luna august 2023 și va efectua teste pe liniile CFR;
  • după realizarea testelor primelor 2 trenuri, cel de 𝗮𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗶𝗹𝗲𝗮 𝘁𝗿𝗲𝗻 va ajunge în luna decembrie și va fi introdus în exploatare pe rețeaua feroviară națională;
  • celelalte trenuri urmează să intre în circulație începând cu 2024.

Caracteristicile ramelor electrice sunt următoarele:

  • sunt compuse din 6 vagoane
  • viteză maximă de circulație de 160 km/h
  • 351 locuri pe scaune
  • sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2
  • sistem național PZB90
  • sistem de climatizare
  • conexiune wi-fi
  • spații pentru bar/bistro
  • accesibilitatea persoanelor cu mobilitate redusă
  • zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat

Noile trenuri ale României urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului între capitală și principalele centre urbane ale țării:

  • București Nord – Constanța
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
  • București Nord – Brașov – Cluj
  • Brașov – Deda – Cluj
  • București Nord – Brașov
  • București Nord – Iași
  • București Nord – Suceava
  • București Nord – Galați
  • București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
  • București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
  • Cluj – Timișoara
  • Cluj – Suceava – Iași

Contractul constă în achiziția a 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs și mentenanța acestora pentru 15 ani, cu posibilitate de extindere la 30 de ani. Investiția se realizează prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară, autoritatea din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, responsabilă cu organizarea serviciilor de transport feroviar de călători și achiziția de material rulant necesar pentru îmbunătățirea calității acestora.

Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar valoarea contractului este de 2.421.771.878 lei, fără TVA.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*