O companie românească, Air Connect, a lansat recent zboruri din patru orașe ale țării spre Constanța, în timpul sezonului estival. Merită să vii însă cu avionul din Cluj pe litoralul românesc?
Noi am făcut câteva calcule, decideți voi.
Se presupunem că aveți doi copii (între doi și 12 ani) și vreți să veniți la mare la începutul lunii august și ați decis să vă luați biletele din martie.
Puteți alege un sejur de 4 sau 8 zile. Am ales perioada 3 – 10 august.
Plecarea din Cluj este la ora 19.00, iar aterizarea pe aeroportul Mihai Kogălniceanu este la 20.25.
Zborul retur este pe 10 august, de la ora 17.00.
Aveți patru tipuri de bilete, în funcție de serviciile oferite: light, value, flex și flex plus.
La categoria value nu ați dreptul decât la un bagaj mic de mână, de 6 kg, dimensiune 40x30x20 cm. E mic, pentru laptop. Dacă stați o săptămână veți avea nevoie de cel puțin un bagaj de cală. Biletul flex oferă bagajul mic de mână, un bagaj de cală de 23 kg, dimensiunile 100x80x30 cm, selectarea locului, îmbarcare prioritară, check-in gratuit online și la aeroport, modificarea gratuită a rezervării, sandwich.
Patru bilete costă 969 de euro, adică 4676 de lei. La acest preț se mai adaugă transferul la aeroporturi. Încă nu este clar cu ce veți putea pleca de la Kogălniceanu spre stațiuni. Puteți opta pentru un Uber, Bolt sau taxi, puteți închiria o mașină dacă vreți să descoperiți județul Constanța, care are foarte multe de oferit în afară de plajă și soare. Probabil vor fi și transferuri cu microbuzul.
Recomandare: Vergil Chițac, primarul Constanței: „Să vă așteptați ca anul viitor să fie și Mamaia demolată”
Cu mașina, un drum Cluj – Constanța durează circa 7 ore și jumătate, dacă nu e trafic, potrivit Google Maps. Cu siguranță însă că va fi, așa că timpul real este, pentru zi din timpul săptămânii, cu plecare la ora 17.00, de 8 ore și jumătate, potrivit aceleiași surse. Sunt 687 de kilometri dus. La un consum de 7%, asta înseamnă aproape 100 de litri de combustibil. Benzina standard costă, la ora redactării acestui articol, 6,52 lei în Cluj-Napoca. Așadar, combustibilul îți va scoate din cont 652 de lei. Se mai adaugă 26 de lei pentru trecerea podului peste Dunăre, pentru că PSD nu vrea să desființeze taxa. Veți mai cheltui probabil pe o cafea din benzinării sau ceva de-ale gurii.
Așadar, zborul durează o oră și jumătate, la care se mai adaugă cel puțin două ore, timpul cu care trebuie să fii în aeroport înainte de cursă, plus transferul (să spunem câte o jumătate de oră în fiecare localitate, deși pentru Constanța este o estimare optimistă și se referă numai la orașul Constanța sau la Mamaia). Total: 4 ore și jumătate. Cu mașina, cum spuneam, veți merge circa 8 ore și jumătate fără pauză.
Prețul: cu avionul este de aproape opt ori mai scump.
Dacă merită, veți decide voi. Vom vedea câți pasageri vor fi.
O parte din cei care dețin Air Connect au fost patroni și la Blue Air, companie care a zburat de pe Kogălniceanu, dar a renunțat.
Recomandări:
Aeroportul Kogălniceanu a avut de 34 de ori mai puțini pasageri decât cel din Cluj
Un aeroport din România nu a avut niciun pasager în luna ianuarie
astia nu-si fac inainte niste calcule ? cheltuieli si incasari lA BANII ASTIA PLEC IN TARI EXOTICE CU HOTEL CU TOT