Brandul românesc Dacia a anunţat, marţi, conceptul Dacia Spring, primul model electric din istoria mărcii, iar modelul de serie, care va apărea în 2021, ar avea o autonomie estimată la 200 km.
În ultimii 15 ani, Dacia şi-a pus amprenta asupra pieţei auto, prin modelele Logan şi Duster.
Marca a prezentat mereu o ofertă de maşini simple, la preţuri mai scăzute, ceea ce i-a permis să aibă 6,5 milioane de clienţi şi să se impună ca lider european al vânzărilor către persoane fizice cu modelele Logan, Sandero şi Duster.
„Dacia Spring electric se înscrie în viziunea Grupului Renault de a oferi o mobilitate durabilă, accesibilă tuturor, respectând valorile şi filozofia mărcii Dacia. Acest showcar prefigurează un model de segment mini cu 5 uşi şi 4 locuri, beneficiind de o motorizare 100% electrică”, se arată în comunicat.
Versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP, putând fi astfel utlizată atât în mediul urban, cât şi pe trasee interurbane. Modelul de serie va fi disponibil în 2021. Caroseria are protecţii laterale şi scuturi integrate în barele faţă şi spate. Aspectul de SUV este subliniat de garda la sol supra-înălţată şi de prezenţa barelor de pavilion.
„O atenţie deosebită a fost acordată blocurilor optice. În partea frontală, farurile100% LED sunt divizate în două niveluri: o linie orizontală în partea superioară şi o serie de elemente grafice integrate în bara de protecţie. În spate, cele 4 blocuri optice, de asemenea 100% LED, formează un dublu Y, anunţând viitoarea identitate luminoasă a modelelor Dacia”, se arată în comunicat.
Partea frontală a showcar-ului Spring are noua semnătură luminoasă şi cu profilul specific al capotei şi al calandrului. Dacia Spring poate fi o soluţie pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing.
Versiunea de serie va fi propusă aşadar şi pe această piaţă, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa (7 800 ZOE, Kangoo Z.E. şi Twizy).
Fii primul care comentează