CFR Infrastructură a anunțat pe 5 august că au fost depuse două oferte pentru proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța – Mangalia, un tronson de 43 km.
Această inițiativă este finanțată din fonduri nerambursabile și face parte din programul de electrificare și reabilitare a căilor ferate, cu un interval de elaborare planificat pentru perioada 2021 – 2030.
Ofertele depuse
Procedura de licitație deschisă a atras interesul a două asocieri de operatori economici:
- Asocierea DRUM ASFALT – SC ALSTOM TRANSPORT SA
- Asocierea IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ
Valoarea estimată pentru acest proiect, incluzând atât serviciile de proiectare, cât și execuția lucrărilor, se ridică la 1.317.921.813,80 lei fără TVA. Finanțarea este asigurată prin fonduri nerambursabile destinate proiectelor de electrificare și reabilitare a căilor ferate, completată de alocări din Bugetul de Stat. Durata de elaborare a proiectului tehnic este de 10 luni, urmată de 24 de luni pentru execuția lucrărilor.
Obiective specifice
Proiectul are mai multe obiective specifice care vizează îmbunătățirea semnificativă a infrastructurii feroviare pe tronsonul Constanța – Mangalia:
- Electrificarea și reabilitarea liniei existente pentru a permite o viteză de circulație de până la 120 km/h.
- Dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă unde traficul prezent și viitor o necesită.
- Modernizarea și consolidarea clădirilor, inclusiv spațiile destinate serviciilor pentru călători, zonele comerciale și facilitățile pentru persoanele cu mobilitate redusă.
- Sistematizarea stațiilor de cale ferată pentru a îmbunătăți eficiența operațională.
- Instalarea elementelor de siguranță pentru călători, cum ar fi balustrade, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități și garduri de protecție între linii.
- Modernizarea echipamentului de telecomunicații și a sistemului de informare a publicului călător.
Obiective generale
Programul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Constanța – Mangalia urmărește câteva obiective generale importante:
- Reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație și eliminarea necesității schimbării locomotivei în stația Constanța.
- Creșterea numărului de trenuri de călători datorită îmbunătățirii capacității de circulație și a gradului de siguranță.
- Implementarea unui grafic de mers cadențat pentru o mai bună predictibilitate a călătoriilor.
- Optimizarea traficului de marfă de tranzit prin introducerea tracțiunii electrice.
- Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și minimizarea impactului negativ asupra mediului.
- Reducerea consumului de energie, contribuind astfel la un transport mai sustenabil.
Acest proiect nu doar că va îmbunătăți considerabil infrastructura feroviară de pe litoralul românesc, dar va aduce și beneficii semnificative în ceea ce privește eficiența energetică și protecția mediului. Cu implementarea acestor lucrări, se deschide calea către un transport feroviar modern și ecologic, aliniat la standardele europene.
Recomandări:
CFR strânge chiștoacele: „Calea ferată nu este un coș de gunoi
Autostrada cea mai așteptată de români nu va fi gata anul acesta
Be the first to comment