Oana Diaconescu, Head of Leasing Retail în cadrul companiei IULIUS: „La Constanța suntem la început, importantă este faza de ecologizare a terenului, dar ne bucurăm de un feedback foarte bun din partea comunității”

Grupul IULIUS redefinește piața de retail prin creștere constantă, focus pe experiențe de entertainment și edutainment și proiecte urbane sustenabile. Sursă foto: ZF.ro
Grupul IULIUS redefinește piața de retail prin creștere constantă, focus pe experiențe de entertainment și edutainment și proiecte urbane sustenabile. Sursă foto: ZF.ro

Centrele comerciale ale grupului IULIUS au înregistrat o creștere de 3% a traficului în primele șase luni ale anului 2024, consolidând rezultatele excelente din 2023, când au depășit nivelul de referință pre-pandemic din 2019. Oana Diaconescu, Head of Leasing Retail în cadrul companiei IULIUS, a fost invitată la conferința „ZF Malluri&Centre Comerciale’24” unde a discutat despre direcțiile strategice ale companiei axate pe adăugarea unor experiențe noi, menite să transforme vizitele clienților din simple cumpărături în momente pline de interacțiune și inovație.

„Observăm un apetit crescut pentru socializare, pentru participarea la evenimente și explorarea unui mix de experiențe. Depășim sfera mallului clasic și ne orientăm spre crearea unor spații care integrează entertainment și edutainment. Spre exemplu, la Cluj, am semnat un parteneriat cu o librărie care va deveni cea mai mare din țară, desfășurată pe două niveluri și o suprafață de 2.500 de metri pătrați. Alocăm spații pentru evenimente culturale, chiar dacă nu avem mult loc liber și colaborăm cu muzeul MINA pentru expoziții de artă imersivă în proiectele noastre”, a precizat Oana Diaconescu .

Rivus Cluj, primul proiect din România cu o sală de spectacole integrată în mall

În prezent, proiectul de regenerare urbană Rivus Cluj, cel de-al treilea din portofoliul companiei IULIUS, este în plină desfășurare și va fi primul din România care include o sală de spectacole integrată într-un centru comercial. Construcția, care va avea mai multe funcțiuni, va dispune de o zonă verde de cinci hectare, investiții semnificative în infrastructură și păstrarea a două clădiri cu valoare de patrimoniu industrial. IULIUS a obținut deja aprobarea PUZ-ului pentru dezvoltare și are 50% din suprafață semnată cu viitori chiriași, iar printre aceștia se numără branduri de renume internațional.

Orașul Cluj-Napoca este unul dintre cele mai dinamice orașe din țară, iar oferta actuală de centre comerciale este sub capacitatea cerută de piață. „Trei din patru locuitori susțin că nu au acces la un brand preferat. Am realizat, astfel, că există nevoia pentru un nou centru comercial. Rivus nu va fi doar un mall, ci un veritabil ecosistem urban, care integrează zone de recreere, cultură și divertisment”, a explicat Oana Diaconescu.

De asemenea, proiectul va include premiere regionale pe o suprafață de peste 25.000 de metri pătrați, cu ancore de home & deco, un magazin Jumbo pe 8.000 de metri pătrați și o zonă de divertisment de peste 4.000 de metri pătrați.

Grupul IULIUS nu integrează doar funcțiuni noi și atractive, ci și practici de dezvoltare sustenabilă, aliniindu-se tendințelor internaționale de reducere a impactului asupra mediului.

Compania a investit recent în panouri fotovoltaice și utilizează materiale prietenoase cu mediul în noile dezvoltări, dar și în proiectele mai vechi, unde realizează lucrări de renovare și extindere. De exemplu, în cadrul proiectului Rivus, sunt folosite tehnologii eficiente energetic și materiale durabile, reflectând angajamentul constant al companiei de a minimiza impactul asupra mediului.

Extinderea prezenței la Constanța, investiții strategice care redefinesc peisajul economic și social al regiunilor

Pe lângă Cluj-Napoca, grupul IULIUS își extinde prezența în nordul și sud-estul țării. La Iulius Mall Suceava, planurile includ o extindere de 14.000 de metri pătrați în prima jumătate a anului viitor, care va transforma acest centru comercial în cel mai mare din regiune. De asemenea, la Constanța, compania este la începutul unui amplu proiect de regenerare urbană, în parteneriat cu Oil Terminal, pe un teren neutilizat de peste 10 ani de zile. Proiectul, estimat la 800 de milioane de euro, va include o grădină botanică, soluții de mobilitate urbană, o zonă de retail, parcuri, clădiri office, dar și clădiri cu funcțiuni publice.

Directorul de leasing retail al companiei IULIUS a menționat în cadrul conferinței: „La Constanța suntem la început, importantă este faza de ecologizare a terenului, dar ne bucurăm de un feedback foarte bun din partea comunității. Proiectul va reda orașului o zonă importantă, creând un nou pol de atracție similar celor dezvoltate la Iași, Cluj sau Timișoara”.

Compania IULIUS își continuă expansiunea cu proiecte care depășesc paradigma clasică a centrelor comerciale, aducând un mix de retail, cultură și soluții de mobilitate, cu scopul de a crea noi hub-uri urbane care transformă orașele în destinații atractive și sustenabile.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*