Primăria Constanța a luat o decizie cel puțin controversată. A transformat trotuarul unei străzi importante din oraș în trotuar.
Primăria a desenat pur și simplu niște dungi pe trotuarul de pe strada I. Gh Duca. Spațiul pe unde pot circula pietonii s-a redus considerabil, iar în unele locuri, unde există scări de acces în imobile, este mai mic de un metru.
Noile „parcări” de pe trotuare sunt în zona 2. Așadar, șoferii trebuie să plătească.
Mulți constănțeni nu sunt de acord. Unii spun că nu se mai poate merge pe jos, alții că primăria ar trebui să construiască parcări adevărate.
Măsurile contrazic ce afirma actualul primar în campania electorală, când vorbea despre orașe construite pentru oameni, nu pentru mașini.
„Va trebui să ajungem la un raport echilibrat între transportul în comun, mașina proprie și mijloacele alternative de deplasare. În Viena, orașul cu cea mai bună calitate a vieții într-un index internațional care cuprinde 231 de orașe, situația e următoarea: 38% dintre cetățeni utilizează transportul în comun, 27% mașina proprie și 35% merg pe jos sau cu bicicleta.”, spune Vergil Chițac.
Și-a menținut părerea și după ce a ajuns primar. În 2021, ne întreba dacă vrem ca spațiul public să fie folosit pentru plimbare sau pentru parcări.
„Dragi constănţeni, vă rog să-mi spuneţi părerea voastră. Vă doriţi un oraş în care spaţiul public să fie folosit pentru plimbare, relaxare şi recreere? Sau un oraş ale cărui străzi, trotuare şi spaţii verzi lasă impresia unui târg auto permanent? Suntem în situaţia în care avem 150 de mii de maşini şi 30 mii de locuri de parcare. Ca sa echilibrăm balanţa e nevoie să construim parcări noi, dar şi să reducem numărul de maşini. Dacă numărul de maşini va continua să crească, nu vom reuşi vreodată să corectăm acest dezechilibru. Vă rog să vă gândiţi cât teren, câţi bani şi cât timp am consuma dacă am alege să acoperim toată nevoia de locuri de parcare. Şi până la urma care ar fi rezultatul? Un oraş plin de parcări, plin de maşini? Asta ne dorim?“, spunea Chițac.
Precizăm că pe strada I. Gh. Duca se putea parca pe prima bandă. Primăria a decis relativ recent să facă din ea o bandă pentru circulație. Acum a mutat parcările pe trotuar.
Recomandări:
Cum se circulă în intersecția care ne-a costat 8,3 milioane de lei, de la intrare în Mamaia
Fii primul care comentează