PUSL, partid condus de doi oameni de afaceri, vrea să înmulțească numărul de mașini din Constanța: „Toată lumea își dorește să meargă cu mașina proprie”

Florentin Chiforeanu, președintele Organizației Județene a PUSL, și Gihan Eserghep, președintele Organizației Municipale, în timpul unei conferințe de presă. Foto: Cristian Hagi, 11 august 2023
Florentin Chiforeanu, președintele Organizației Județene a PUSL, și Gihan Eserghep, președintele Organizației Municipale, în timpul unei conferințe de presă. Foto: Cristian Hagi, 11 august 2023

Florin Chiforeanu a fost director general al Petromin, acum este un om de afaceri stabilit în Spania. Este președinte al Organizației Județene Constanța a Partidului Umanist Social Liberal. Gihan Eserghep este un tot un om de afaceri, în domeniul transporturilor. Conduce un Porsche și promite că nu va renunța la mașină.

Cei doi, alături de prim vicepreședintele Tiberiu Pleșu, fost șef al ITM, și de lideri ai structurilor locale, au susținut vineri o conferință de presă în care au vorbit despre problemele din Constanța, dar și despre planurile partidului condus la centru de Partidului Umanist Social Liberal de Cristian Victor Popescu, supranumit Piedone, primar al Sectorului 5 din București.

PUSL lucrează la un program pentru Constanța. Florin Chiforeanu a precizat care vor fi câteva din priorități. „Unu: spațiu verde, însemnând ceva amplu, apă de stropit, plante, arbuști, pomi de care trebuie, nu iarbă și panseluțe pe la Dacia, să mai ia câte un client de-al primăriei ce trebuie să ia. Spațiul verde este neglijat în totalitate. Doi: traficul rutier. Reformat total. Din ce e acum nu păstrăm nimic. Camere de luat vederi în toate intersecțiile, dispecerat. În momentul de față, traficul rutier în Constanța este depășit local.”, a declarat Chiforeanu.

„Vrem de zece ori mai multe mașini în oraș. Infrastructura suportă. Pregătirea intelectuală a celor care se ocupă de noi nu suportă. Ăia trebuie pregătiți. Păi, oraș de două sute de mii și ceva de locuitori să nu ai o parcare subterană, nu există, este în afara logicii. Doi: intersecția de la păpădie, varianta Aurel Vlaicu cu Tomis, care duce spre Ovidiu. Astea toate trebuie etajate, suprapuse.”, a declarat acesta.

În acest moment, în Constanța sunt circa 140.000 de mașini, mai multe pe cap de locuitor decât în Elveția. De asemenea, Constanța este județul cu cele mai multe mașini pe cap de locuitor din România.

Gihan Eserghep a precizat că în Elveția claxonatul este interzis 100%.

„Știți că în Elveția, în 80% din locuințele colective din toate orașele mari nu aveți voie să trageți apa la baie după ora 22.00?”, a declarat acesta. (Cum stau lucrurile aflați de aici: Este sau nu ilegal să tragi apa la toaletă după 10 seara în Elveția și Germania?)

„Poporul este liber și își dorește progresul. Toată lumea își dorește confortul. Toată lumea își dorește să meargă cu mașina proprie. Și cel mai bogat, și cel mai sărac. Administrația este datoare să găsească soluții. Soluțiile înseamnă așa: dintr-un bulevard cu patru benzi, nu faci cu trei, trebuie să îl faci cu cinci sau cu șase. Soluția este să îi faci sistematizare, soluția este să îi faci inclusiv sistemul de benzi reversibile, să faci sincronizări între semafoare, nu să prinzi șapte semafoare pe bulevardul Tomis și la fiecare roșu când ajungi.”, a subliniat Gihan Eserghep.

Acesta a dat două exemple de sistematizare în România: bulevardul Magheru din București și orașul Brașov.

Gihan Eserghep, PUSL Constanța
Gihan Eserghep

„În Brașov, sistematizarea a făcut-o o firmă de consultanță din Japonia.”, a subliniat acesta.

Gihan Eserghep a mai spus că, în opinia sa, transportul în comun în Constanța ar trebui să fie complet gratuit.

Acesta a dezvăluit spus că actualele proiecte au fost făcute greșit de angajații primăriei. Aceștia au stabilit ce este prioritar pentru dezvoltarea orașului Constanța.

„La capitolul transport, transportul cu mijloace personale a fost pe poziția a patra. Nu pentru că așa ne-a cerut cineva, ci pentru că așa au decis niște funcționari din Primăria Constanța. Pe prima poziție a fost așa zisa prioritizarea a transportului în comun, a doua a fost accesul cu biciclete, al treilea cel pietonal. Dacă la momentul când s-a redactat acest proiect se lua transportul cu autoturisme și se muta pe poziția unu, și cei de acolo proiectau sau gândeau ceva care era legat de transportul respectiv. Acestea sunt greșeli pe care dacă le vom duce în continuare în Constanța vom ajunge să ne sufocăm cu toții în trafic.”, a punctat acesta.

Eserghep a mai spus că studiile de trafic s-au făcut din birou.

În opinia sa, aceste probleme trebuie văzute și analizate.

„Orașul Constanța cred că își permitea să piardă zece milioane de euro, dar să circule toate lumea în oraș.”, a punctat acesta.

Liderul PUSL a mai spus că primăria trebuie să construiască parcări subterane și de-abia apoi să impună o taxă pentru parcare.

Întrebat dacă va candida la Primăria Constanța, Gihan Eserghep a spus că mai este timp pentru a se decide.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*