Rămânem fără zugravi, instalatori, vopsitori

Elevii din județul Constanța fug de învățământul profesional și dual.

Potrivit datelor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean Constanța pe 26 iulie, situaţia ocupării locurilor din oferta educaţională pentru clasa a IX-a, învățământ profesional şi învăţământ dual, de masă şi special, pentru anul școlar 2024-2025, etapa I de admitere, la data de 26 iulie 2024, este următoarea:

  • din cele 1814 locuri, după prima etapă de admitere au rămas libere 696, dintre care 130 sunt pentru învățământul dual;
  • cele mai multe locuri libere pentru învățământ dual sunt la Liceul Tehnologic Tomis, 64 de locuri, pentru calificările profesionale: zidar pietrar tencuitor; strungar; instalator de instalații tehnico-sanitare și de gaze; Instalator în instalații de ventilare și de condiționare; zugrav, ipsosar, vopsitor.

Mai sunt libere următoarele locuri:

  • Liceul Tehnologic Dragomir Hurmuzescu Medgidia – 9 locuri libere, dintre care 7 locuri la calificarea profesională Electronist aparate și echipamente și 2 locuri la calificarea profesională Electrician exploatare joasa tensiune
  • Liceul Tehnologic Nicolae Titulescu Medgidia – 7 locuri libere la calificarea profesională Lăcătuș mecanic prestări servicii
  • Liceul Energetic Constanţa – 3 locuri libere la calificarea profesională Electrician protecții prin relee, automatizări și măsurători în instalații electrice
  • Liceul Tehnologic de Electrotehnica și Telecomunicații Constanța – 14 locuri libere la calificarea profesională Electrician exploatare joasa tensiune

ISJ reamintește faptul că printre avantajele elevilor care vor urma învățământul dual din cadrul consorțiului CRESC se numără:

  • Bursă lunară de minimum 1.000 de lei;
  • Cazare în căminele liceelor din consorțiu, dacă sunt din alte localități;
  • Posibilitatea continuării studiilor la liceu, iar după Bacalaureat au calea deschisă către învățământul universitar.

Recomandare:

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*