
Primarul Constanței, Vergil Chițac, a cerut opinia locuitorilor Constanței, pe Facebook, în spinoasa problemă a parcărilor.
„Dragi constănțeni, vă rog să-mi spuneți părerea voastră. Vă doriți un oraș în care spațiul public să fie folosit pentru plimbare, relaxare și recreere? Sau un oraș ale căror străzi, trotuare și spații verzi lasă impresia unui târg auto permanent?”, a întrebat edilul.
Acesta a explicat că suntem în situația în care avem 150 de mii de mașini și 30 mii de locuri de parcare.
„Ca sa echilibrăm balanța e nevoie să construim parcări noi, dar și să reducem numărul de mașini. Dacă numărul de mașini va continua să crească, nu vom reuși vreodată să corectăm acest dezechilibru. Vă rog să vă gândiți cât teren, câți bani și cât timp am consuma dacă am alege să acoperim toată nevoia de locuri de parcare. Și până la urma care ar fi rezultatul? Un oraș plin de parcări, plin de mașini? Asta ne dorim?
Scopul mult disputatului regulament nu este de a-i taxa pe oameni, ci de a descuraja traficul și mai ales staționarea mașinilor în zona centrală a orașului. Constănțenii au alternativa unui transport public îmbunătățit, a bicicletelor puse la dispoziție gratuit, a soluțiilor de mobilitate urbană oferite de operatorii privați (taximetre, ride-sharing, rent-to-ride). Gestionarea eficientă a spațiilor de parcare existente va da posibilitatea tuturor să beneficieze de ele și va genera venituri din care putem amenaja parcări noi. Tarifele propuse exact asta sunt, o propunere. În regulament este stipulat că ele se aprobă de către consiliul local. Consilierii pe care i-ați ales, au dreptul și responsabilitatea să stabilească un tarif optim atât pentru buzunarul dumneavoastră cât și pentru nevoile bugetare de a finanța construcția de noi parcări.
Revin însă la ce v-am întrebat la început. Ce punem pe primul loc, omul sau mașina?”, a mai spus primarul.
Anul trecut, Constanța 100% scria că gradul de motorizare în municipiul Constanța este mai mare decât în multe orașe din Elveția, una dintre cele mai bogate țări din lume, dar care are un sistem de transport public excelent. Detalii AICI.
Explicație foto: Mașini la intrarea în zona peninsulară din Constanța, pe 2 ianuarie 2021
Fii primul care comentează