AJFP Constanța îți spune cum poți să beneficiezi de facilități fiscale

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Constanţa continuă acţiunile de susţinere a contribuabililor în vederea conformării la plata obligaţiilor fiscale şi le reaminteşte celor care înregistrează obligaţii fiscale principale restante, la data de 31.12.2018, că pot beneficia, în condiţiile reglementate de O.G nr. 6/2019, de o serie de facilităţi fiscale.

Una dintre ele este sub forma anulării, în totalitate, a obligaţiilor accesorii, sens în care menţionăm că până la data de 28.11.2019 au depus notificări/cereri de anulare a obligaţiilor accesorii un număr de 1.558 contribuabili.

Astfel, pentru accesarea facilităţii fiscale constând în anularea obligaţiilor accesorii, precizăm că, până la data de 16.12.2019, inclusiv, trebuie să fie respectate condiţiile impuse de lege, respectiv achitarea obligaţiilor bugetare principale cu scadenţe până la 31.12.2018, precum şi a obligaţiilor bugetare principale şi accesorii cu termene de plată între 01.01.2019 şi 16.12.2019.

„Anularea obligaţiilor accesorii nu este condiţionată de depunerea notificării privind intenţia de a beneficia de această facilitate fiscală, însă este obligatoriu să fie depusă până la data de 16.12.2019, inclusiv, o cerere în acest sens, la organele fiscale competente.”, a declarat Doința Radu, șefa AJFP Constanța.

Eficienţa accesării unei astfel de facilităţi constă în aceea că, prin achitarea voluntară a obligaţiilor bugetare principale restante la 31.12.2018, precum şi a obligaţiilor bugetare principale şi accesorii cu termene de plată între 01.01.2019 şi 15.12.2019, se pot anula obligaţiile accesorii aferente obligaţiilor bugetare principale restante la 31.12.2018. În caz contrar, se vor continua măsurile de executare silită asupra tuturor veniturilor şi bunurilor deţinute de contribuabili pentru recuperarea acestor obligaţii.

Cererea de anulare a obligaţiilor de plată accesorii poate fi depusă şi fără a fi necesară deplasarea contribuabilului la organul fiscal competent, respectiv prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual”.

Administraţia fiscală asigură în continuare contribuabilii de întreaga disponibilitate pentru o mai bună informare privind accesarea acestei facilităţi fiscale.

Informaţii suplimentare se pot obţine utilizând Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet www.anaf.ro şi telefonic, prin contactarea Serviciului de asistenţă telefonică a contribuabililor – Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60 sau la sediile organelor fiscale de administrare.



Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*