Conducerea
ANAF a dispus o serie de mãsuri, care
sunt aplicate în scopul asigurãrii
securitãții și sãnãtãții personalului, dar și pentru protecția
contribuabililor.
Subliniem cã, încã de la primele informații
cu privire la riscul de rãspândire a infecției cu COVID – 19, în fiecare
unitate fiscalã au fost asigurate produse
igienico-sanitare, iar stocurile sunt reînnoite permanent.
Mãsurile
sunt necesare în scop preventiv, dar și pentru desfãșurarea activitãții
ANAF și a structurilor subordonate:
v au fost
stabilite punctele cheie și activitãțile care necesitã un flux continuu,
precum și numãrul de personal necesar pentru asigurarea acestora,
respectiv 15% din totalul angajaților ANAF, de exemplu la ghișeul unic,
trezorerie, registraturã, asistențã contribuabili, relații cu publicul
etc.;
v este limitat
accesul în cadrul spațiilor destinate
contribuabililor, astfel încât sã se evite crearea de cozi/aglomerație,
stabilindu-se o distanțã de cel puțin 1,5 m între persoane;
v sunt
asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: sãpun,
prosoape hârtie, mãști de protecție, mãnuși de protecție și dezinfectanți
pentru protecția acestora;
v în regim
de urgențã sunt asigurate servicii de dezinsecție
și dezinfecție a spațiilor
în care își desfãșoarã activitatea personalul ANAF;
v pentru personalul
care utilizeazã mijloacele de transport
public ora de începere este stabilitã în intervale orare decalate cu o
orã/o orã și jumãtate fațã de programul normal,
respectiv ora 8.00, ora 9.00 și ora 10.00, pentru perioada 12.03 – 31.03.2020;
v se realizeazã
permanent prelucrarea informațiilor și a mãsurilor de protecție pentru
prevenirea infectãrii cu COVID – 19, cu toții angajații,
v toate
ședintele, întâlnirile cu participare extinsã se realizeazã în sistem
video conferințã, iar delegațiile/deplasãrile angajaților sunt suspendate
în perioada urmãtoare;
v sunt
stabilite activitãțile și sunt identificați salariații care își
pot desfãșura activitatea la distanțã, respectiv 50% din totalul angajaților
ANAF
v sunt identificați
angajații care au efectuat ore suplimentare și se acordã
zilele de recuperare în vederea asigurãrii posibilitãții rotirii personalului;
v toți
angajații ANAF completeazã o declarație pe proprie rãspundere, cu privire
la riscul de contaminare
v la intrarea
în toate sediile este afișat materialul informativ cu privire
la mijloacele de comunicare la distanțã cu ANAF
Precizãm cã au
fost constituite, atât la nivel central, cât și la nivel regional, structuri
pentru gestionarea mãsurilor destinate prevenirii rãspândirii COVID –
19, care vor adopta noi mãsuri, în funcție
de evoluția situației.
Menționãm cã, pânã la aceastã datã, nu sunt
cazuri de infectare cu Covid-19 în rândul angajaților ANAF.
Fii primul care comentează