Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a făcut anul trecut zeci de angajări, potrivit datelor publice de Ministerul Finanțelor.
Astfel, dacă în 2020 numărul mediu de salariați era de 855, în 2021 a urcat la 889. Este cel mai mare din ultimul deceniu. Precedentul s-a înregistrat în 2012 (897 de angajați).
Cifra este imensă dacă o raportăm la alte porturi. Autoritatea Portului Rotterdam, de pildă, are 1.270 de salariați, dar vorbim despre un port de câteva ori mai mare, care avut venituri de 770 de milioane de euro.
APMC a avut în 2021 o cifră de afaceri de 418.906.023, adică circa 84 de milioane de euro. Așadar, de aproape nouă ori mai puțin, la un număr apropiat de salariați.
Compania continuă să facă profituri mari. De fapt, în 2021 a depășit recordul din anul precedent, când înregistrase cel mai mare profit net din istorie, de 130.290.270 lei, și a bifat 130.460.821, adică un plus de 170.551 lei. De precizat că în 2020 a fost cea mai profitabilă firmă din Constanța.
- Recomandare: Cei mai performanți oameni de afaceri din Constanța
Mandatul lui Florin Goidea
APMC este condusă, din 23 decembrie 2020, de Florin Goidea. Acesta a câștigat concursul pentru postul de director general al companiei, după ce fusese director general adjunct. A fost comandant de cursă lungă, dar și implicat în politică. A ocupat funcția consilier judeţean în perioada 2016-2020 din partea PMP Constanța, partidul condus de Claudiu Palaz.
„Portul Constanța ar trebui să aibă un euro profit!”
Specialiștii că APMC nu trebuie să facă profit! Iată ce declara recent Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României.
Știți bine că sunt unul dintre cei care m-am opus întotdeauna ca portul să dea dividende. Am explicat pe înțelesul unor premieri că portul este ca administratorul de scară de bloc, dar căruia nu-i merge liftul, are geamurile sparte pe casa scării, dar el face profit.
Portul Constanța ar trebui, efectiv, să aibă un euro profit, să-și plătească salariații, să nu ceară de la minister, și toți banii să-i întoarcă în infrastructura care să deservească portul, că de aia este administrație: administrează cheurile, administrează adâncimile.
Întrebați-i pe cei de la Autoritatea Navală Română câte nave se pun pe uscat acolo unde se știe că este adâncimea din hartă. Vă pun eu, sunt multe, dar se merge blat. Nu se spune. Se pun nave pe uscat în portul Constanța la dane unde comandatul vine cu asieta făcută, cu pescajul făcut de acostare, el știe că acolo sunt 8 metri, dar de fapt se duce cu 7,50.
Portul Constanța trebuie să întoarcă bani, în străzile din Portul Constanța, care sunt la pământ. Să creezi flux pentru TIR-urile acestea de cereale, să le ascunzi, să le scoți din drumurile principale din port, că nu mai trec nici pompieri, nu mai trece nimeni de TIR-urile de cereale. Ai atâtea enclave de teren al nimănui, care poți să-l oferi într-o concesiune, să intre într-un flux cât de cât dirijat, dar dacă se dau dividende“, a declarat Mihai Daraban.
Acționar majoritar al APMC este statul român, prin Ministerul Transporturilor, cu 80% din acțiuni. Restul de 20% sunt ale Fondului Proprietatea.
V-ar putea interesa și:
Fii primul care comentează