ANAF a luat mãsuri pentru limitarea rãspândirii infecției cu coronavirus în unitãțile fiscale

       Conducerea ANAF a dispus o serie de mãsuri, care sunt aplicate în scopul asigurãrii securitãții și sãnãtãții personalului, dar și pentru protecția contribuabililor.
       Subliniem cã, încã de la primele informații cu privire la riscul de rãspândire a infecției cu COVID – 19, în fiecare unitate fiscalã au fost asigurate produse igienico-sanitare, iar stocurile sunt reînnoite permanent.

       Mãsurile sunt necesare în scop preventiv, dar și pentru desfãșurarea activitãții ANAF și a structurilor subordonate:

v        au fost stabilite punctele cheie și activitãțile care necesitã un flux continuu, precum și  numãrul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajaților ANAF, de exemplu la ghișeul unic, trezorerie, registraturã, asistențã contribuabili, relații cu publicul etc.;
v        este limitat accesul în cadrul spațiilor destinate contribuabililor, astfel încât sã se evite crearea de cozi/aglomerație, stabilindu-se o distanțã de cel puțin 1,5 m între persoane;
v        sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: sãpun, prosoape hârtie, mãști de protecție, mãnuși de protecție și dezinfectanți pentru protecția acestora;
v        în regim de urgențã sunt asigurate servicii de dezinsecție și dezinfecție a spațiilor în care își desfãșoarã activitatea personalul ANAF;
v        pentru personalul care utilizeazã mijloacele de transport public ora de începere este stabilitã în intervale orare decalate cu o orã/o orã și jumãtate fațã de programul normal, respectiv ora 8.00, ora 9.00 și ora 10.00, pentru perioada 12.03 – 31.03.2020;
v        se realizeazã permanent prelucrarea informațiilor și a mãsurilor de protecție pentru prevenirea infectãrii cu COVID – 19, cu toții angajații,
v        toate ședintele, întâlnirile cu participare extinsã se realizeazã în sistem video conferințã, iar delegațiile/deplasãrile angajaților sunt suspendate în perioada urmãtoare;
v        sunt stabilite activitãțile și sunt identificați salariații care își pot desfãșura activitatea la distanțã, respectiv 50% din totalul angajaților ANAF
v        sunt identificați angajații care au efectuat ore suplimentare și se acordã zilele de recuperare în vederea asigurãrii posibilitãții rotirii personalului;
v        toți angajații ANAF completeazã o declarație pe proprie rãspundere, cu privire la riscul de contaminare
v        la intrarea în toate sediile este afișat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanțã cu ANAF

               Precizãm cã au fost constituite, atât la nivel central, cât și la nivel regional, structuri pentru gestionarea mãsurilor destinate prevenirii rãspândirii COVID – 19, care vor adopta noi mãsuri, în funcție de evoluția situației.
       Menționãm cã, pânã la aceastã datã, nu sunt cazuri de infectare cu Covid-19 în rândul angajaților ANAF.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*