Cum își păcălește BRD clienții pentru a plăti comisioane la retragerea salariului de pe card

BRD-Constanta

Majoritatea băncilor comerciale au fel de fel de oferte pentru a atrage clienți sau pentru a-i fideliza. În pachetul standard pentru cei care încasează salariul se numără extragerea banilor de la bancomat fără comision. Și încasarea fără comision, desigur.

În cazul BRD, lucrurile stau puțin diferit. Angajații de acolo prezumă că cei care le sunt clienți de mulți ani vor, dintr-o dată, să plătească o serie de comisioane noi, inclusiv pentru a scoate bani din bancomat.

Așa cred cei de la BRD Constanța.

Angajații de acolo au mers la o școală din Constanța pentru a le explica celor care lucrează acolo de ce e bine să nu renunțe la cardurile BRD pe care își încasau salariile. Ba le-au spus că au și beneficii suplimentare față de cele de care beneficiaseră până atunci.

Surpriza a venit când unii dintre ei au observat că plătesc comisioane pentru operațiuni curente care până atunci nu erau taxate. Plăteau inclusiv pentru că primeau salariu în cont, de parcă banca le făcea un privilegiu că îl primea.

A urmat un telefon la numărul de pe site. Nu s-a primit nicio explicație coerentă. La al doilea telefon, cineva de la celălalt capăt al firului a spus că vina este a clientului.

„În cererea pe care ați completat-o pentru eliberarea noului card nu ați bifat că nu vreți să plătiți comisioane”, i s-a spus clientului.

Client căruia nu i s-a spus că, dacă semnează contractul standard, va plăti acele comisioane.

Credeți că, pentru că suntem în pandemie de covid, lucrurile se pot rezolva prin telefon? Nu! Pentru a schimba termenii contractuali, trebuie să te duci la sediul. Alte bănci comerciale îți trimit cardul nou acasă, poți chiar deschide conturi noi direct de pe telefon, la gaze sau curent poți semna contracte noi online. La BRD, e musai să te prezinți în fața unui funcționar.

Asta în condițiile în care BRD anunță că plănuiește, pe termen mediu și lung, „reducerea pragmatică a numărului, mărirea dimensiunii medii, introducerea formatelor noi de sucursală adaptate noului model de vânzări şi servicii şi impulsionarea unei abordări colaborative.”

Articol apărut inițial în ziarul Constanța 100%.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*