Proiect de 198 milioane lei pentru reabilitarea bulevardului din stațiunea Mamaia. Dispar locurile de parcare stradale

Stațiunea Mamaia
Stațiunea Mamaia

Pe 21 decembrie a fost aprobat proiectul de „îmbunătățire a mobilității“ de pe bulevardul Mamaia, inițiat de primarul Vergil Chițac. Este același proiect prin care, la începutul lunii, primarul a vrut să elimine toate locurile de parcare de pe marginea carosabilului din stațiune, care nu a trecut atunci. Acum, într-o ședință extraordinară, a trecut cu ajutorul voturilor PNL și PSD.

„Deși problema locurilor de parcare nu a fost nici pe departe lămurită, proiectul a revenit pe ordinea de zi și iată care a fost explicația halucinantă dată de Chițac: „Când începem acest proiect, vom găsi o soluție la această problemă“. Cu alte cuvinte, mai întâi distrugem ș-apoi ‘om mai vedea noi! Din nou, am atras atenția că este un proiect făcut pe genunchi și pentru care nu au fost prezentate și alte detalii importante, cum ar fi amenajarea pistei pentru biciclete. Consilierilor PNL și PSD, care votează la ordin, nu le-a păsat.

Amintim că, în urma dezastrului pe care l-a creat pe strada Cuza Vodă, Chițac s-a justificat în fața locuitorilor din zonă, revoltați că nu a fost făcută dezbatere publică, că este vina fostei administrații și că el doar execută un proiect deja votat din 2019.

Ce scuză mai are acum, în cazul bulevardului Mamaia? Proiectul făcut pe genunchi îi aparține, dezbaterea publică nu a existat, iar consilierii PSD și PNL l-au votat fără alte discuții.”, au declarat reprezentanții USR.

Ipocrizia PSD

PSD, prin vocea fostului viceprimar Costin Răsăușeanu, spune că a reușit să introducă în bugetul local banii necesari construirii de parcări etajate în stațiune. „Prin includerea în lista de investitii a proiectului construirii de parcări etajate în municipiul Constanța ne asigurăm că locurile de parcare nu vor fi eliminate! Demararea procedurilor trebuie să înceapă urgent! Este gresit să se sustină astfel de măsuri care ar putea să descurajeze turiștii să aleagă destinația turistică Constanța-Mamaia. Nu trebuie să se repete greseala desființării locurilor de parcare fără a asigura o alternativă sigură deținătorilor de autoturisme.”, a spus Răsăuțeanu.

Atitudinea acestuia este cel puțin ipocrită, dacă ne gândim că proiectele de reabilitare a bulevardelor din Constanța, care prevăd desființare a mii de locuri de parcare, sunt realizate când Răsăuțeanu era viceprimar, fără să fie găsită o soluție pentru șoferi.

Atitudinea este și manipulatoare, pentru că nu ni se spune că nu se vor putea construi parcări pentru toate locuri desființate și nici că aceste, cel mai probabil, vor fi atât de scumpe încât poate că nu vor fi construite niciodată. În ultimii trei ani de mandat nu s-a construit niciuna.

Turiștii, îndemnați să meargă cu bicicleta sau pe jos

Zona de intervenție a proiectului este alcătuită din Bulevardul Mamaia, tronson delimitat de sensul giratoriu de la intersecția cu strada Pescarilor și respectiv sensul giratoriu din dreptul accesului la Hotel Diplomatic Mamaia. Lungimea este de 6,3 km.

Investiția, spune primăria, vizează „creșterea gradului de atractivitate al transportului public și migrarea unui număr cât mai mare de deplasări spre acest mijloc de transport, precum și spre deplasările pietonale și cu bicicleta, în defavoarea deplasării cu vehiculul personal, prin scăderea timpilor de deplasare și a costurilor de transport, cu efecte pozitive asupra reducerii poluării și consumului de energie, decongestionarea traficului și îmbunătățirea siguranței în trafic.”

Proiectul prevede desființarea locurilor de parcare:

„Pentru eliminarea disfuncționalităților existente pe bulevardul Mamaia (ambuteiaje în orele de vârf, viteză redusă de circulație a transportului public) se propune realizarea pe anumite tronsoane ale bulevardului a câte unei benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public cât și reconfigurarea spațiilor destinate circulației pietonale prin aducerea acestora la dimensiuni care să respecte normele în vigoare. Pentru realizarea acestor obiective este necesară transformarea primei benzi de circulație în bandă dedicată exclusiv transportului public precum și desființarea spațiilor de parcare existente pe întreg bulevardul studiat.”

Proiect are o valoare de 166.953.814 lei fără TVA, adică 198.377.076 lei cu TVA inclus.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*