Marcel Ciolacu: „Portul Constanţa a devenit cel mai important hub de distribuţie a mǎrfurilor la Marea Neagră pentru Europa Centrală şi de Est”

Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor, a declarat că își dorește extinderea cooperării cu partenerii din Emiratele Arabe Unite pentru Portul Constanța.

„Acesta este mesajul pe care l-am avut astăzi în cadrul întrevederii, de la Abu Dhabi, cu cei din conducerea companiei DP World (Dubai Ports). Proiectul comun, cu o valoare de peste 82 de milioane de euro, dezvoltat deja cu Administrația Portului Constanța, în baza memorandumului semnat în iunie 2022, a căpătat contur, iar pe 15 mai, vom inaugura noul terminal RO-RO (roll-on/roll-off).”, a spus Grindeanu.

Acesta a precizat că 2023 a fost anul recordurilor absolute în ceea ce privește traficul de mărfuri în Portul Constanța, iar tendința de creștere se menține și în anii următori.

„De aceea, suntem interesați de atragerea de finanțări pentru creșterea capacității portuare pentru reducerea timpilor de descărcare/încărcare a navelor, fluidizarea fluxului de nave în bazinele portului, extinderea capacităților de stocare și a rețelelor rutiere și feroviare din cadrul Portului.”, a mai spus ministrul, aflat în vizită în Emirate, alături de o delegație a Guvernului României.

Primul ministru, Marcel Ciolacu, a lăudat și el portul:

„Portul Constanţa a devenit cel mai important hub de distribuţie a mǎrfurilor la Marea Neagră pentru Europa Centrală şi de Est! Dezvoltarea capacității acestuia este absolut necesară pentru întărirea rolului cheie de platformă logistică, în perspectiva procesului de redresare şi reconstrucţie a Ucrainei. De aceea, ne dorim să continuăm actualele parteneriate pe care le avem cu companiile emirateze, prin care Portul Constanța deja își consolidează capacitatea strategică și logisticǎ.”

Din delegație face parte și directorul general al Portului Constanța, Mihai Teodorescu, care a explicat ce înseamnă creșterea capacității portului Constanța.

„Anul trecut, portul Constanța a avut o creștere istorică de peste 92 de milioane de tone, pentru un port proiectat la 100 de milioane de tone. Vom avea practic minimum 120 – 125 de milioane de tone capacitate de operare efectivă, care va reprezenta principala poartă de tranzit și de operare a mărfurilor atât pentru Inițiativa celor trei mări, cât și pentru UE.”, a spus acesta.

Directorul a greșit. De fapt, tot traficul a fost de 92 de milioane de tone, nu creșterea. Aceasta a fost de 17 milioane de tone (de la 75 la 92 milioane).

Sursă foto: Guvernul României

Recomandări:

Ce diferențe sunt între șefii porturilor Constanța și Rotterdam

De ce nu este portul Constanța buricul pământului VIDEO

Autostrada A0. Minciunile ministrului Sorin Grindeanu. Veste proastă și pentru șoferii din Constanța

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*